بسم الله الرّحمن الرّحیم

خطبه‌ی ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)

۱۵ آذر ۹۶

سزاوار است بر پروردگار عالم شکر و سپاس و ستایشی پیاپی و بی‌شمار که تا عرش کبریایی‌اش بالا رود و نیست معبودی قابل ستایش جز ذات اقدس و جبروتی‌اش و هم اوست که در نیمه‌ی ماه ربیع‌الاول زمین را منور به وجود بزرگ‌ترین نعمت و رحمت خود فرمود و به برکت آن همه‌ی آتش‌های کفر خاموش و کاخ‌های ظلم شکسته شد و زمین فریاد برآورد حق آمد و استوار شد و باطل چند صباحی در هر مکان و زمانی خودنمایی کند همچون حبابی بر روی آب، خیلی زود عمرش به پایان رسد.
این گنجینه و گهر بی‌همتای الهی وجود مطهر و مبارک خاتم پیامبران، سید المرسلین، مُبشّر و نذیر و خلیل و صفی و نبی، حبیب اله العالمین، ابوالقاسم محمد مصطفی (ص) هستند که خداوند کریم از سر رحمت ایشان را برگزید تا بندگانش را از ظلمت جهل و گمراهی نجات داده، به نور و رستگاری هدایت فرماید و اطاعت از پیامبران را همچون اطاعت از خود قرار داد و در قرآن کریم چنین فرمود که: بگو از خدا اطاعت کنید و از پیامبر اطاعت کنید پس اگر روی‌گردان شوید بر پیامبر است آنچه به او تکلیف کرده‌اند و بر شماست آنچه بر شما تکلیف کرده‌اند و اگر از او اطاعت کنید هدایت یابید و بر پیامبر جز تبلیغ آشکار هیچ نیست و نماز بگزارید و زکات بدهید و از پیامبر اطاعت کنید باشد که بر شما رحمت آورند.
پس خداوند رحمان هدایت و رحمت و نجات و رستگاری را در گرو اطاعت از رسول‌اللّه (ص) قرار داده چون فرمایشات ایشان برگرفته از وحی الهی است همان‌گونه‌ای که سرور عالمیان، کوثر الهی، حضرت زهرا (س) می‌فرمایند: جانی که امانت‌دار آیات کریمه باشد نقش ظاهری آیات کریمه از ظاهر به باطن جانشان منتقل می‌شود و نقش خویش را در عمل به نمایش درمی‌آورد پس امانت‌دار حقایقی می‌شود که در هر یک از حروف کتاب آسمانی نهفته است و وجود با برکت رسول خاتم (ص) آنگاه که زبان می‌گشود تا آیات الهی را تلاوت کند آن‌چنان از سرچشمه‌ی بخشش پروردگار می‌نوشید که جانش در ذخیره‌ی آن نیاز به توجه پروردگار یکتا داشت. پس قرآن کریم فرمود زبانت را به حرکت درنیاور تا در خواندن آن شتاب ورزی.
ما در این روز مبارک در این کوی عشق به پیشگاه پروردگار کریم ابراز می‌داریم بار الها گواهی می‌دهیم که حضرت محمد (ص) فرستاده و پیامبر توست و رها کرد بندگانت را از گمراهی و هدایتشان کرد به‌سوی رستگاری پس درود و سلام و صلوات بفرست بر ایشان و همچنین درود فرشتگان مقرب و پیامبران و بندگان شایسته‌ات از گذشتگان و آیندگان و آسمانیان و زمینیان بر ایشان و اهل‌بیت و امامان برگزیده‌ات برسان.
به‌راستی که آنان وارثان حقیقی و عاملان وحی الهی و گنجینه‌های دانش و هدایت کنندگان به حق بودند که ما شیفتگان آنان در این روز شادی‌مان مضاعف است به میلاد یکی از ایشان ششمین اختر رخشان امامت و ولایت، معلم حکمت، عرفان و قرآن امام جعفر بن محمدصادق (ع) است. در زمان ایشان چون منصور دوانقی تظاهر به دوستداری اهل‌بیت می‌کرد امام جعفر صادق (ع) از این فرصت برای اصلاح احادیث و تربیت شاگردان استفاده نمود و در نتیجه خدمت شایان توجهی به شیعه کرد و منصور دوانقی لعنت اللّه شجره‌ی ملعونه‌ای مانند هارون و مأمون و متوکل و معتصم و … را بنیان نهاد که با پیروی از این ملعون همه‌ی امامان بعد را به شهادت رساندند. لعنت اللّه علی قوم الظالمین و آنان ننگ و نفرین و عذاب الهی را به جان ذلیلشان خریدند که خداوند در قرآن کریم فرمود: مپندار که کافران می‌توانند در این سرزمین به جایی بگریزند جایگاهشان جهنم است و چه بد سرانجامی است.
اینک در این روز مبارک ضمن عرض تبریک و تهنیت به ساحت مقدس مولایمان امام عصر و زمان اباصالح المهدی (عج) ابراز می‌داریم: ای وارث رسالت و امامت در این زمانه‌ی پر از فتنه و فساد و کفر و ظلم یاری‌مان کنید از کسانی باشیم که خداوند رحمان در کتاب آسمانی قرآن وعده‌ی یاری و پیروزی به آنان داده است که فرموده: خدا به کسانی از شما که ایمان آورده‌اند و کارهای شایسته کرده‌اند وعده داد که در روی زمین جانشین دیگرانشان کند همچنان که مردمی را که پیش از آن‌ها بودند جانشین دیگران کرد و دینشان را که خود برایشان پسندیده است استوار سازد و وحشتشان را به ایمنی بدل کند. مرا می‌پرستند و هیچ چیزی را با من شریک نمی‌کنند و آن‌ها که از این پس ناسپاسی کنند نافرمان‌اند.
مولای ما این آیه توصیف منتظران واقعی شماست که در دولت حقه‌ای که به رهبریتان بر روی زمین برپا خواهید کرد حضور دارند. از شما تقاضا داریم یاری‌مان کنید از آنان باشیم و ما برای برآورده شدنش همه روزه فریاد خواهیم زد:

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه