بسم الله الرّحمن الرّحیم

خطبه‌ی شب ۲۳ رمضان شب قدر

۶ خرداد ۹۸

سلام بر اُم الکتاب و انوار درخشنده‌اش. وعده‌های شیرینش، شب‌های وصلش، سفره‌ی احسانش. امشب همگان را بر خوانش مهمان نموده. بیایید، من به جانتان لباس تقوی می‌پوشانم. لباس‌های دنیا را از خود جدا کنید. امشب خوانده شده‌اید تا در بزم شرکت کنید. آهنگش را می‌شنوید. کسی یا رب یا رب می‌گوید. پروردگار می‌فرماید او را به نشانی‌اش می‌شناسند. آدرسش را درست آمده، در جانش غوغایی است. وای بر من آخرین شب نجاتم در ساعت‌ها گم می‌شود. رمضانم به اتمام می‌رسد و عمرم در پرانتز روزها و ماه‌ها می‌گذرد. منتظر رمضانی دیگر می‌شوم. با خیالش جدایی از این همه نعمت و رحمت را تحمل می‌کنم. می‌دانم، مطمئن هستم ماه‌های پروردگار یکی پس از دیگری از راه می‌رسد تا مژده‌ی ماه دلدادگی را بیاورد. مرا می‌خواند، منتظرم بودی؟ من آمدم. مرا در کجای خانه‌ات جای می‌دهی. جایگاه من قلب مبارک پیامبر است. من از آن سینه وارد زمان شده‌ام و تو باید توان درک مرا در روزه‌هایت جستجو کنی. ساعت‌هایش چگونه گذشت. به جمالت نگریسته‌ای. لباس تلاوت قرآن کریم را پوشیده‌ای. آیا توان شکرش را داری؟
امشب مولایت را بخوان، بگو ای قرآن ناطق من به صفحات کتاب الهی دل‌بسته‌ام تا رمضانم را با زبان یا رب یا ربتان به عطر قدر آغشته کنید. پس ای صاحب‌الزمان (عج) زمان امشب را از گذر زمان حفظ کنید تا قدرم به پایان نرسد. هنوز نتوانسته‌ام صدای فرشتگانش را در قلبم احساس کنم. من از این پوست و استخوان جز صدای شکوه و ناله صدای دیگری را درک نکرده‌ام. چاره‌ی کارم را در کجا جستجو کنم. چگونه این سد آهنی را بشکنم تا جویبار زیبای ذخیره‌اش روان شود. پرده‌ها از مقابلم کنار برود و من انوار جانم را که در پشت این پرده‌ی ضخیم است را تماشا کنم.
صدایی در قلبش او را می‌خواند، تو را به مهمانی پروردگارت خوانده‌اند و او فرموده گدا را مران. چه کسی نامش سائل است. آن‌که محتاج آب و غذای دنیایی است و یا سائل امشب را می‌فرماید. آب و غذا همواره در دسترس همگان است. آفریدگارمان سائل این شب با شکوه را می‌خواند. چه می‌خواهی؟ تو را اذن داده‌ام تا پرده‌های گوش و چشم و دلت را کنار بزنی. بزن تا مژده‌ی مطلع الفجر را درک کنی. بشارتی که تو را به جایگاهت می‌خواند. کلیدش را می‌توانی در قفل جانت بچرخانی تا نعمت‌هایش را ببینی.
اینک قدر نشین این لحظات را به مدد بخوان تا از راز دولتی بگوید که سینه‌ها از آن بی‌قرار است. همان حکومتی که لحظات امشب مژده‌ی آمدنش را می‌دهد. او می‌آید. منتظرش بمان. با دعایی که همواره در جانت ذخیره کرده‌ای.

اللهم عجل لولیک الفرج

والسلام و علی عباد الله الصالحین

 

دانلود خطبه