بسم الله الرّحمن الرّحیم

(محرم 1441 ه.ق- در انتظار دولت عشق)

خطبه شب پنجم

۱۴ شهریور ۱۳۹۸

سلام بر انتظاری مبارک. ساعاتی که در گذر زمان مانند حیاتی مجدد است برای مردگان دهر. همانانی که ثروت خویش را به بهایی اندک فروختند تا جانی را در گور زمان دفن کنند که مصداق آیات کریمه‌ی قران است. آنگاه که می‌فرماید با آنان که در خانه ماندند در خانه بمانید زیرا پروردگار جان‌هایشان را به مُهر باطل مزین فرموده. مُهری که جز خشم الهی هیچ رحمتی را به همراه ندارد.
امروز پنجم محرم است. روزهایش مانند گنجینه‌ای که تشنگانش را به سرمنزل اطعام الهی دعوت می‌نماید از راه می‌رسد. کیست که توان نوشیدن جام حق را داشته باشد. اگر مشتاق اطاعت هستید پس به فرمان قرآن کریم به همراه پیامبر مهاجرت کنید. او مأمور است تا مهاجران را در رحمت توبه قرار دهد. پس دست یاری‌اش را رها نکنید. صدای حق شما را می‌خواند. زمان زیادی به اتمام راه نمانده. چگونه راه را می‌پیمایید. باید مَرکب سرعت را انتخاب کنید. تفکر در انتخاب حاصلی را به همراه ندارد. آیینه‌ی زمان هم‌اکنون در مقابلتان است. آنانی که امر اطاعت را به هوای نفس ترجیح دادند اکنون در وعده‌های پروردگار متنعم هستند تا جانشان از سرسبیل جامی بنوشد که آغشته به نوری منور است. انواری که جان عاشق را به سخن در می‌آورد تا مقصدش را بشناسد. او به طرف برزخی در حرکت است که نشانی از آن را جز به وعده‌ی الهی درک نمی‌کند زیرا خود را مولای زمان فرض نموده و از گذشتنش در ثانیه‌ها هراسی ندارد. همواره روزها و شب‌هایش می‌گذرد تا او را به دنیایی پیوند بزند که دیگر اطاعت معنایی ندارد. زمان می‌ایستد و عقربه‌هایش انتظار را در قالب عذاب به ارمغان می‌آورد.
چاره‌ی این غفلت بیدار شدن از خواب نفس است تا به گوش جان ندای مولایش را بشنود که او را می‌خواند. اگر توان درک حقیقت قلبت را داری هم‌اکنون به عشقی در پیچ و تاب است. جانش تشنه‌ی جامی است که نامش دولت ظهور است. این چه وعده‌ی شیرینی است که تمام ادیان الهی در هدایتشان او را خوانده‌اند تا ذخیره‌ی پروردگار آشکار گردد. باطل از صفحه‌ی روزگار محو شود و حق در رگ زمان آن‌چنان خونی را تزریق کند که گورها به صدا درآید.
وای بر ما چگونه بر این همه نعمت آگاه شویم درحالی‌که از سفره‌اش جا مانده‌ایم. حق مداران به حرکت درآیند. انوارشان سیاهی باطل را از بین ببرد. آنانی که در ظلمت مانده‌اند به ندایی حزن‌انگیز آنان را بخوانند لحظه‌ای درنگ کنید تا از نورتان بهره‌مند شویم و آنان پاسخ دهند شما این نور را باید در دنیا کسب می‌کردید پس دیواری بین حق و باطل ایجاد شود. اینک تا فرصت عمرتان باقی است جانتان را از این حسرت هولناک نجات دهید تا ذخیره‌ی جانتان آشکار شود و با منتظران دوران‌ها هم‌نوا شده و او را بخوانید:

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه

 

بازگشت به صفحه خطبه‌های محرم ۱۳۹۸