بسم الله الرّحمن الرّحیم

(محرم 1443 ه.ق- نورالحسین)

خطبه‌ی شب سیزدهم (قرائت سوره مبارکه فتح)

۳۱ مرداد ۱۴۰۰

شکر و سپاس بر پروردگار رئوف و حکیم که همه‌ی آفرینش از حکمت بالغه اش سرچشمه گرفته امور بندگان را از الست تا قیامت اصلاح و تدبیر نموده و برگزیدگانش را برای هدایت و نجات در هر زمان برگزید. پس سلام بر ایام آنگاه‌که حکایت‌های خویش را بر جان زمان می‌نگارد، ساعت‌ها به سخن درمی‌آید، یا رب شکر بر گنجینه‌هایی که مرا با آن ثروت‌ها آراستی تا نام زمان‌بر همگان آشکار گردد حکایت‌ها در دلش جای گیرد و او همچنان بر کرسی قدرت تکیه زده اعلام دارد: مرا با صاحبم آراستند آنگاه‌که نامش را خواندند صاحب‌الزمان (عج) همان صاحبی یک ثانیه‌هایم را در دستان مطهرش به برکت وجودش آراست تا از عشقی لبریز شود که در آن ظلمت معنایی ندارد.
بله زمین و زمان و تمام هستی در انتظار و آرزوی دولت حقه امام عصر و زمان اباصالح المهدی (عج) است تا وجود مقدسش ظلمت و ظلم را از زمین برکنده و روشنایی و عشق و لطافت را حکم‌فرما کند. یارانش در آن دولت کسانی هستند که در دوره غیبت به دستوراتش که همان دستورات قرآن کریم است عمل کنند و ما چه سعادتمندیم که دهه محرم امسال هم بر اوامر ایشان از زبان پیامبر حضرت محمد (ص) و اباعبدالله (ع) آگاهی پیدا کردیم که فرمودند:
آنچه امام عصرتان شما را به آن دعوت می‌کند همان کلامی است که پیامبرتان امر فرموده: از آنچه برایتان گذاشتم پیروی کنید یعنی این خطبه‌هایی که در این دهه خوانده شد برایمان باقی گذاشتند و به ما فرمودند که ازاین‌پس مختارید راه خیر را در پیش بگیرید و یا راه شر را. همواره بیندیشید جانی را حمل می‌کنید که دو شراب مست کننده را به همراه دارد، یا از عشقش مست می‌شوید و یا از شرش. امت پیامبر از شرش مست شدند و قرآن را مهجور و اهل‌بیتش را شهید کردند. ما با این سفارشات اماممان چه می‌کنیم، امامی که بزرگی و عزتش غیرقابل‌تصور است. چه زیبا آن را مادر گرامی‌شان حضرت زهرا (س) از قول زمان فرمودند:
اینک عصاره‌ی شش روز آفرینش در کام زمان به‌مانند ندایی شیرین در جریان است تا آفرینش به عظمتش معترف شود، او را بخواند، ای ودیعه دارم تو را به کدامین نام بخوانم که پروردگارم امر فرموده تو همان ذخیره ایی که معنای شش روز را درجانش مخفی فرموده تا حق به اصل خویش بپیوندد و باطل از میان برود.
پس باید درک کنیم که اراده‌ی خداوند کریم از آفرینش هستی دولتی بوده که در آن باطلی نباشد و خلیفگان در آن به‌حق عمل کنند و رهبر چنین جامعه ایی وجود مقدس سرور و مولایمان امام عصر و زمان اباصالح المهدی (عج) می‌تواند باشد. پس برای آماده شدن برای آن دولت به سفارشات گوهربار ایشان عمل کنیم که فرمودند:
دنیا برایتان جز خوابی خوش یا رؤیایی تلخ معنای دیگری ندارد، یا با شادی از آن برمی‌خیزید و یا از اینکه در خواب بودید شاکر پروردگارتان هستید. با خود چه کرده‌اید؟ چگونه حقیقتی را که نامش خلقت است در بازی‌های کودکانه به فراموشی سپرده‌اید؟ سال‌های عمر را می‌گذرانید و در آیینه عبرت زمان نمی‌نگرید. بنگرید که چگونه بالای ملکوتی را با طناب نفس بسته‌اید پس به خود آیید، فرصت باز کردنش را به جانتان هدیه کنید.
اینک ای منتظران وجود مقدس مولا و سرورمان اباصالح المهدی (عج) برای شناخت واقعی این گوهر و گنجینه الهی به دامان پرمهر مادر گرامی‌شان سرور عالمیان حضرت زهرا (س) پناه می‌بریم تا برایمان گوشه‌ای از فضائل ایشان را بیان فرمایند که انتظار آن زمان که صدای حق طنین‌انداز می‌شود و پروردگار عالم گوش جان را می‌شکافد تا تمام پرده‌های غفلت دریده شود و صدایی همچون نوای نرم بارانی در بهار گوش جان‌ها را بنوازد. برای منتظران منم آن وعده‌ی شیرین پروردگار عالم که نامم گوش زمان را شنوا می‌سازد و همگان را به دیدن حکومتی می‌خواند که تختش انوار قرآن کریم است پس سلام برآمدنش که حق است و منتظرانش که توان جانشان قادر به درک دولتی است که در آن باطل نابود می‌شود و آیه‌ی کریمه‌ی کریمه قرآن که می‌فرماید «جاء الحق و زهق الباطل» بر سینه زمان جاودانه نقش می‌بندد. او کیست که دقایق حیات در فرمانش درحرکت است چه کسی به حقیقت آفرینشش آگاه است، به رمز جان با برکتش جز آفریدگارش کسی آگاه نمی‌باشد. او یحیی و یمیت را در فرمانش به نمایش می‌گذارد پس جانی منتظر خوانده می‌شود که همواره توان عقلش به غیب قرآن کریم متصل باشد، غیبی که او را به مهمانی باشکوهی دعوت می‌کند و مرتباً می‌فرماید آنچه برایتان باقی گذاشتم برایتان بهتر است. صاحب‌الزمان آفرینش قادر است تا به اراده‌ی خویش تمام عوامل هستی را در اختیار گیرد و آن‌چنان بر آنان فرمان براند که جزء به اطاعتش کردن خم نکنند. همواره بر قامت ملکوتی‌اش بنگرند و در هدایتش انواع جانشان را بیارایند.
امروز قلب‌ها آن ذخیره بی‌همتا را در خود حس می‌کند پس مولای ما، ما به آمدنت سرمستیم چه بفهمیم یا ساعتی با آن مشغول باشیم. ای حق جاودان به امت خویش که همواره تو را به فرج می‌خواند نظری فرما تا به دولتی برسد که عمرها را در خود ذخیره کرده، عمرهایی که همواره از کودکی به جوانی و از جوانی به پیری و سپس به قبری که در دعای عهد می‌خواند که کفن پوشیده از آن برخیزد و دولت حق را یاری کند.
ای یادگار رسولان در نعمتت افزون بر نعمت دیگر ما را نیز از این مائده‌ی آسمانی محروم نفرمایید تا همواره بادلی مشتاق و چشمی اشک‌بار تو را بخوانیم:

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه