بسم الله الرّحمن الرّحیم

خطبه‌ی سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج)

۲۴ بهمن ۱۳۸۹

حمد و سپاس بی‌کران، بی‌پایان، بی‌شمار و بی‌انتها، خداوند عظیم و رحیم را سزاست. خداوندی که نهان است و آشکار، فاتح است و بزرگوار، مقتدر است و مهربان، حاکم است و حکیم، شاهد است و شهید، حبیب است و جلیل، صاحب است و حلیم، قاضی است و عادل و حافظ است و محیط. نیست معبودی جز خداوند یکتا. پاک و منزه است پروردگار کریم.
سلام بر شبی که چونان شب معراج نویدی در بطن خود دارد، نویدی که دوران‌ها را به یکدیگر همچون ریسمانی متصل خواهد نمود آنگاه فرشتگان الهی به شادمانی به گرداگردش به چرخش درآیند و زمینیان با تحیت به استقبالش بروند و آنگاه جهان خفته بیدار شود با صبحی که زخم‌های جهلش را با نور هدایت مداوا کند.
سلام بر پیامبر خاتم، رسول اکرم، افضل اوصیاء حضرت محمد (ص) و بر اهل‌بیت پاک و گرامی‌اش. شکر پروردگار کریم و مهربان را که در هیچ زمان انوار هدایتش در زمین خاموش نگشته و هر زمان که خورشیدی غروب کرده با طلوع خورشیدِ دیگری زمین را منور نموده.
امروز نهم ربیع‌الاول، یک روز بعد از شهادت امام حسن عسکری (ع) و روز شروع امامت منجی عالم بشریت، عصاره‌ی نبوت و آخرین نور هدایت، حضرت مهدی (عج) است. امروز قلب شیعیان محزون از روز گذشته است که روز شهادت امام حسن عسکری (ع) بود و شاد است به خاطر امروز که روز شروع امامت آخرین اختر آسمان امامت و ولایت، سرور مولا، امام عصر و زمان اباصالح المهدی (عج) است که سلام و درود بی‌پایانِ خداوند کریم بر ایشان و بر اجداد طاهرینشان باد.
سلام بر حق جدید و به آن عالمی که علمش تمام نشود، سلام بر زنده کننده‌ی مؤمنین و درهم شکننده‌ی کافرین، سلام بر مهدی ملت‌ها و جمع کننده‌ی کلمات، سلام بر جانشین گذشتگان و دارای مقام ارجمندی و شرف، سلام بر حجت معبود و کلمه‌ی ستوده، سلام بر عزیز کننده‌ی اولیاء و خوار کننده‌ی دشمنان و وارث انبیاء و ختم کننده‌ی جانشینان، سلام بر قائم منتظر و عدل شرف یافته، بر شمشیر آخته، ماه تابان و نورِ درخشانِ آفتاب و تاریکی‌ها.
سلام بر بقیة‌الله (عج) که خداوندِ عزیز و ارجمند وعده فرمود او را به همه‌ی امت‌ها، این‌که جمع کند به‌وسیله‌ی او کلمه‌ها را و خاطر جمع کند به‌وسیله‌ی او پریشان حالی را، پر کند زمین را با قسط و عدل و جاه و مقام دهد به آن و وفا کند به وعده‌ای که به مؤمنان داده.
بله تمام مؤمنانِ زمان‌ها مانند منتظرین عصر حاضر منتظرند ببینند وعده‌ی حق را در دولتی که همگان از تمام ادیان الهی با انوارش زخم‌های جهل را مداوا می‌کنند و به یارانش در دوران غیبت نظر کنند و آنان شادمان حاصل انتظارشان را ببینند و در رحمت دولتِ پادشاه عالمیان به سرمنزل مقصود برسند.
چه زیبا سرور عالمیان حضرت زهرا (س) انتظار و دولت ظهور را توصیف فرمودند که: جان عالم منتظر است تا پوسته‌ی خویش را از جان جدا کند تا همگان برهنگی‌اش را ببینند و سر انگشتان خویش را بگزند و درحالی‌که اشکِ ندامتشان بر چهره‌ی رنج کشیده از مکرشان جاری می‌شود، الله را بخوانند به مددی که دیگر زمان یاری‌شان نمی‌کند، آنان را وا می‌گذارد تا نقابِ چهره‌هایشان از صورت مسلمانی دریده شود و همگان پشت آن چهره‌ی مکار ببینند سپس به بازوان حق مدد دهند تا جهانِ تشنه از عدالت را سیراب کند.
پروردگار کریم بندگانی را که از اوامر الهی اطاعت کنند در نعمت‌هایی که در کتاب آسمانی نام برده است قرار می‌دهد و آن نعمت‌ها تمام نشدنی است. پیوند ادیان الهی در زیر پرچم آخرین نور هدایت باشکوه‌ترین لحظه خواهد بود و هر کس را که نام او در قرآن کریم به‌عنوان صالح برده شده است از مهمانان این دولت باشکوه است. رجعت نام‌برده شدگان در دولت ظهور، مزد صبر آنان بر مصائب زمان خودشان خواهد بود. آنان پاکانی هستند که رنج را تجربه کرده‌اند، پس خوب فکر کنید آیا رنج آنان در مقابل کفر تا آخرین لحظه‌ی عمرشان باعث شد تا راه را با ناامیدی ادامه دهند یا عزم آنان را محکم‌تر کرد تا با آن عزم، پرچم عدالت را تقاضا کنند؟
پس ما منتظران وجود با برکتش، در این روز مبارک قبل از این‌که از خداوند تقاضای پرچم عدالت را کنیم، وجودمان را از آلودگی‌ها پاک کرده و دست بیعتمان را قبل از همه به سویشان دراز کرده تا تجدید بیعت کنیم و دست ایشان را رها نکرده بر آن بوسه می‌زنیم و بر چشم و قلبمان می‌گذاریم تا غم‌های هجران را با گرمیِ دستشان به وصلی شیرین تبدیل کنیم.
در خاتمه دست به دعا بر می‌داریم که:
بار الها ما با یقین به کرامت و مهربانی‌ات در حق بندگان، باور داریم که دعای ما را اجابت فرموده و ظهور مولایمان را نزدیک کرده‌ای، پس قلب ما را با ظهور ایشان شاد فرما.
بار الها دشمنان وجود مقدسشان، ظهور را غیرممکن و دور می‌بینند، امید آنان را با طلوع فجرش به یأس تبدیل فرما.
بار الها در غیبتش ما را از منتظران واقعی و در زمان ظهورش جزءِ سوار شدگانِ کشتیِ نجاتش قرار بده. آمین

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه