بسم الله الرّحمن الرّحیم

(محرم ۱۴۳۹ ه.ق- ده شب با دولت ظهور)

خطبه‌ی روز عاشورا

۹ مهر ۱۳۹۶

سلام ذکری است که پروردگار عالم آن را برای رسول خود برگزید و امر فرمود تا آفرینش بر آخرین برگزیده‌اش درود بفرستد. امروز با لحظات پر شورش آمده تا بر جانشین رسول خاتم حسین بن علی (ع) درود بفرستد. او وحی را در قالب خون به نمایش گذاشت تا معجزه را معنا کند.
ساعات عاشورا زمان را نمی‌شناسد؛ آن را در اختیار خود گرفته تا ابدیت را به تصویر کشد. لحظاتش فریاد جاءالحق را به گوش عالم می‌رساند. وای بر جان‌های غافل که از این ندا در غفلت‌اند؛ آتش امیالشان آنان را به‌طرف باطل کشانده و ساعات این روز باشکوه را در غفلت می‌گذرانند. نام شهیدان را دوست می‌دارند، فرق سرشان را می‌شکافند، سینه‌ها را مجروح می‌کنند، اشک از دیده‌ها روان می‌سازند و برای جرعه‌ای آب جانشان در تب و تاب می‌سوزد. وای بر این میراثی که سینه به سینه در زمان جاریست تا شهادتی را به پرده نمایش آورد که نامش را مولایمان اباعبدالله برنگزیده بلکه تصویر جان‌گداز صفحه‌ی کربلا آن را معرفی نموده. چاره‌ی این هیاهو را چه کسی یافته تا در اشک‌های روان مردمان حقیقت را به تصویر کشد؟
امروز بگریید؛ بر جانتان بکوبید نه برای جان‌های مطهری که بر بال فرشتگان به عرش سفر کردند بلکه برای مظلومیت دینی که بر پاره‌پاره شدنش دلی در آتش نمی‌سوزد. آیات قرآن کریم در نفس مردمان به‌مانند شربتی گواراست که نوشندگانش در مستی غفلت قرار می‌گیرند. باید امروز قلب‌هایتان را با یارب‌یارب از سینه خارج کنید تا حقیقت از پرده‌ی نمایش زمان جدا گردد؛ خون مطهر فرزند پیامبر به میدان بیاید و باز یک‌بار دیگر چاره‌گر این درماندگی جهل شود؛ صدای مبارکش طنین انداز شود و عالم را از این ستم برهاند. چه می‌کنید ای عاشقان حق؟ حرکت کنید به‌سوی دولتی که منتظرش هستید؛ برایش ندبه می‌کنید؛ امامش مانند یاران من که یارانم را ندا دادم با شما سخن می‌گوید. اگر بمانید فردا دیگر غروبی را نمی‌بینید. سیاهی جانتان به صبحی درخشنده بدل شده همانند یارانم زخم‌های جانتان با جرعه‌ی عشق درمان می‌شود. زخمی که انتظار بر جانتان زده هزار بار از زخم یاران من بیشتر است زیرا آنان با دیدن چهره‌ام آرام می‌گرفتند ولی شما در انتظار دیدن می‌سوزید. شما گنجینه‌ای در سینه دارید که مثل و مانندی ندارد. ای امت آخرالزمان، عاشورا حکایت دلدادگی است پس غم دوری مولایتان را در ساعات این روز فریاد کنید تا زخم عاشورایان با ظهورش درمان شود. او را بخوانید:

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه