بسم الله الرّحمن الرّحیم

خطبه‌ی ولادت امیر مؤمنان (ع)

۲۶ بهمن ۱۴۰۰

سلام بر کعبه، بر زمانی که آغوشش را به روی خلیفه ی بر حق پروردگار باز کرد که بر عزتش بیفزاید و اولین دم و بازدم زمینش در بهترین جایگاه باشد. او کیست که چنین مورد لطف پروردگار قرار گرفت و کسی را همتای او تدبیر نکرد که با عزت به دنیا آمد و زیست و در بهترین زمان و مکان رفت.
یا رب، بر ما بنما اسرار جانی را که توان عقل را در محاسبه‌ی نفس به فراموشی سپرد تا در نهان جانش فرمانروایی مقتدر را به تصویر کشد، کرسی خلافتش را برافراشت و پرچم اقتدارش را بر عالم وجود القا کرد و به اعضا و جوارحش فرمان داد تا فرمان برش باشند همگی اطاعت کردند پس فرمان را بر دیوان عدالت روحی مطهر این‌گونه نگاشت: مرا به نامی که دارم بشناس و از فرمانم اطاعت کن، اینک کاخ آن پادشاه مقتدر که در خاک زمین مدفون است جانش را به مدد می‌خواند و او پاسخ می‌دهد: شکر خالقمان را سزاست که ما را از زندان زمین به آسمان رحمتش فرا خواند تا بار دیگر فرمان‌بر خالقی مدبر باشیم. چه با شکوه و عظمت است سلطنت پادشاه حاکم و امیری مقتدر که آمدنش برکت زمین بود و حکمرانی‌اش بی‌نظیر و جاودان و جایگاه آمدنش خانه‌ی خالقش و گهواره‌ی با شکوهش آغوش پیامبرش و تقوا و عدالت و ایمان مکتبش، رشادت و مردانگی نشان غیرتش و عاشقانه‌ترین سروده‌ها مناجات شب‌هایش پس سلام و برکات و تهنیت به روز آمدنش که امروز زمین و آسمان به شکرانه‌ی این نعمت الهی به سرور و شادمانی است چون حبیب و ولی و حجت و امین خدا جانشین پیامبرش، خزانه‌دار وحی‌اش، رازدار آیینش، امام بر حق شیعیان امیر مؤمنان (ع) که دوست و دشمن در اوصاف کمالش متحیر و حیران مانده‌اند در کعبه متولد شد و به دنیا آمد تا به همه‌ی مخلوقات اراده‌ی خداوند کریم را در خلقت خلیفه نشان دهد. خلیفه‌ای که عزتش سایه‌ی خلقتی است که جاودانگی را معنا می‌کند که خود فرمود: ای مردم من در بین شما مانند چراغ در تاریکی هستم و هر کس از روشنایی من استفاده کند راه خود را روشن خواهد یافت و رستگار خواهد شد بنابراین ای مردم بشنوید و به خاطر بسپارید و گوش‌های قلبتان را باز کنید و بفهمید. ولی واحسرتا که چنین نشد و چشم‌هایشان کور و گوش‌هایشان کر و قلب‌هایشان سنگ شد و عذاب دنیا و آخرت را بر جان ذلیلشان خریدند و دم از مسلمانی زدند و قرآن ناطق و اسلام راستین را در وجود گهربار ایشان به‌واسطه‌ی هوای نفس و حسادت و خودپرستی ندیدند و نپذیرفتند و در اغفال و گمراهی مردم از هیچ حیله و نیرنگی فروگذار نکردند.
ای منتظران فرزند گهربار امیر مومنان (ع) در این روز مبارک و همه روزه سر به سجده‌ی شکر گزاریم تا نعمتمان ظهور دولت امام عصرمان اباصالح المهدی (عج) آشکار شود و عمرمان به برکت آن در خلقتی جدید جلوه‌گر شود تا اراده‌ی خداوند و پیامبر (ص) و امیر مؤمنان (ع) در برقراری حق و نابودی باطل محقق شود.

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه