بسم الله الرّحمن الرّحیم

خطبه‌ی عید مبعث و ولادت حضرت نرجس خاتون (س)

۲۱ اسفند ۹۹

سلام بر طلوعی منور و ساعاتی مطهر و بر ندایی که آغاز میلاد حق بود و نابودی جهلی مرکب. سلام بر فرشته وحی حضرت جبرئیل امین آن زمان که امر فرمود بخوان، قلب مطهر پیامبر به شوق خواندن به تپش درآمد. باطل‌ها به لرزه افتاد. حضرت دست بر قلب مبارک گذاشت، فرشته‌ی وحی پیش آمد خطاب به پیامبر فرمود سلام بر خاتم‌النبیین اینک بر زمینیان و آسمانیان بشارت باد پیامبری آخرین ستاره‌ی نبوت. انتظارها به پایان رسید زمین به نور وحی از ظلمت جهل و بت‌پرستی به انوار رسالت منور گردید. ندای وحی طنین‌انداز شد. سوره‌ی علق بر جان مطهرش به مانند نرم بارانی بود که هزاران غنچه در غلاف را به باغی زیبا بدل نمود.
خورشید ۲۷ رجب به تماشای قامت حق طلوع نموده بود. اینک سال‌ها از آن لحظات با شکوه می‌گذرد. معجزه پیامبر با نام مطهر قرآن کریم در دسترس همگان است. تلاوت کنندگانش با صوتی زیبا آیاتش را به گوش دوستدارانش می‌رسانند. زمین جان‌ها همواره با بذر وعده‌های کتاب از برهوتی خشک به باغی زیبا بدل می‌شود. پروردگار می‌فرماید: ای ایمان آوردگان بترسید از روزی که در آن نه خرید و فروشی است و نه فریادرسی.
امروز مزین است به همین آیه زیرا جان آدمیان میدان تاخت و تاز نفس اماره است اگر قبل از نزول قرآن جهل، جان مردمان آن زمان را در مرگی خاموش قرار داده بود اینک جان‌ها در نزول آیات الهی به مرده‌ای متحرک تبدیل گردیده که گوشی برای شنیدن حق ندارد. شکمش به مانند اشتهایی هولناک همه هستی‌اش را می‌بلعد و باز گرسنه است. خوشحالی امروزش به مانند حبابی است که کودکان با فوتی آن را منهدم می‌کنند. چاره این امت که تمام ادیان را پشت سر گذاشته، با رسالت و هدایت به دنیا آمده و با امامت از دنیا رفته چیست؟ برزخی است که در آن تمام نعمت‌های الهی به فراوانی یافت می‌شود. افسوس که عمرش در بازی کودکانه‌ای گذشته است مبعث‌های سال‌های عمرش آمده و رفته و او از نزول وحی به وجد آمده و با غروبش عمرش آن را به فراموشی سپرده زیرا نتوانسته تا صدای قرآن را که او را به بزم امروز می‌خواند بشنود. بزمی مبارک که مژده‌ی رحمتی را به همراه دارد که اکنون همگان منتظرش هستند. ای ایمان آورندگان به گوش جان ندای میراث دار این روز عزیز را بشنوید او شما را به بزم دولتی می‌خواند که در آن جز حق یافت نمی‌شود پس جانتان را با عمل به دستورات الهی از مرگی که نفس اماره برایتان رقم می‌زند نجات دهید تا انوار هدایت جان جدا شده از بارگاه حق را مجدداً به همان بارگاهی بخواند که ندای شیرین امامت از آن شنیده می‌شود ندایی که منتظران را به وعده‌ای می‌خواند که در لحظات عمرشان می‌درخشد و آن دعایی است که همواره همراهشان است تا با اجابتش بار دیگر مبعث زنده شود و بخواند:

اللهم عجل لولیک الفرج

امروز نوید میلادی را در خود مخفی فرموده تا آن زمان که زمین با ندای حق حجاب‌های خویش را بدرد سپس بانویی خود را معرفی کند. من دختر پادشاه روم قدم به خاندانی نهادم که جانشین بر حق پروردگار بودند، وجودم از انوار مقدسشان آن‌چنان افروخت که ندایی شیرین مرا به نام مادر خواند. مادر که تمام ثروتش نام بابرکت سرور و مولایش است پس مژده باد بر عاشقان کویش که ندای شریفش را می‌شنوند. بر سر سفره‌ی احسانش می‌نشینند و منتظر مبعثی می‌شوند که جمال ملکوتی‌اش تاج رسالت را بر سر آخرین ذخیره الهی می‌گذارد تا دولت عشق تفسیر شود.

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه