بسم الله الرّحمن الرّحیم

(محرم 1441 ه.ق- در انتظار دولت عشق)

خطبه‌ی شب نهم (شب عاشورا)

۱۸ شهریور ۱۳۹۸

سلام بر زمان. امانت‌دار جان‌های مطهر. همانانی که جز به آنچه از طرف پروردگارشان فرو فرستاده شده بود راه دیگری نرفتند. قرآن‌های ناطق در ظاهر و باطن راهروان حقیقت. همانانی که به مانند خورشیدی در آسمان اولوالأمر درخشیدند و راه را برای پیمودن و رسیدن به اهداف آفرینش هموار کردند. جان ملکوتی‌شان را در آنچه به آن مأمور بودند در سخت‌ترین آزمایش‌های الهی قرار دادند تا آیینه‌ای باشند برای کسانی که خود را در این آیینه تماشا کنند.
امروز در دلش حکایت دیگری دارد. مسافران زمان محرم را به مجلسی پرشور دعوت می‌نماید. چه کسی می‌تواند رمز این دعوت را درک کند. امام سفره‌ی عشق را گسترده‌اند. بر سر این خوان رحمت شهیدان کربلا نشسته‌اند. در کنارشان بنشینید. وصف حالتان را برایشان حکایت کرده‌اند. امام حسین (س) به یارانشان عصر عاشورا را از سفره‌ی غیب الهی نشان دادند و فرمودند: آنچه روی خاک افتاده جسم نازنینتان است و آنچه در آغوش من است اطاعتتان از فرامین خالق یکتا. آغوشی که سر پرشورتان را بر سینه‌ی امامت خواهد فشرد تا از آن سینه بوی بهشتی را درک کنید که وعده‌ی راستین پروردگار است.
پس در حق بمانید تا به دولتی بپیوندید که اُمتش در این مسافرت کوتاه بر سر سفره‌ی اعزام شما می‌نشینند. دست‌های خالی‌شان را به طرفتان دراز می‌کنند. گاه از شما آنچه خود دوست دارند نقل می‌کنند تا جانشان با این ده روز سرگرم شود و گاه شما را به حرارت سینه‌شان در برپایی حق دعوت می‌کنند تا مددشان فرمایند شهادت در حق را درک کنند.
در این کشمکش همواره بر صفحه‌ی زمان می‌آیید. تصویرتان برای هر یک نفر با نفر بعدی فرق می‌کند. پس حق مداران به دنبال نام نیستند. آنان جان را به جایگاه اصلی خویش دعوت می‌کنند. در آن جایگاه وعده‌ای است که می‌فرماید آنانی که با جان و مال و فرزند در راه خدا مهاجرت کردند مزدشان با پروردگارشان است. پس در عصر عاشورا مزد تلاشتان را خواهید گرفت.
نهم محرم روز و شب عجیبی دارد. جان‌ها بی‌قرار است. نمی‌داند با این امانت زمان چه کند و صاحب همه‌ی زمان‌ها و دوران‌ها از زمان حال تا قیامت شما را بر سر سفره‌ی حق‌مداران می‌خواند تا وارث میراثی شوید که ثروتش پایان نمی‌پذیرد و عزتش زمین و آسمان را به تحسین وا می‌دارد.
پس در دقیقه‌های باقی‌ مانده از این شور و عشق و دلدادگی به جانتان لباس عزت حق و اطاعت را بپوشانید تا برهنگی‌تان بر ملکوتیان آشکار نشود و آنان به زمزمه‌ای که همواره زمین و آسمان آن را در جانش ذخیره نموده او را بخواند به فرجی مبارک پس با ملکوتیان هم‌نوا شوید:

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه

 

بازگشت به صفحه خطبه‌های محرم ۱۳۹۸