بسم الله الرّحمن الرّحیم

خطبه‌ی روز اربعین

۱۷ مهر ۹۹

سلام بر خورشید اربعین، خورشیدی که هرگز غروب نکرد. حرارتش در جان‌ها تا قیامت باقی ماند تا کالبدهای سنگی از تابش انوارش به خاکی حاصلخیز بدل شوند.
امروز صدای ملکوتی شهیدی را در خود ذخیره نموده که هر بار پا در رکاب جهاد گذاشت فرمود: ای ذخیره‌ی زمان‌ها و دوران‌ها بر پدر خویش بنگر که در واپسین ساعات عمرش تو را به مدد می‌خواند تا میراث لحظاتش را با خود همراه کنی. تپش قلبش به نام تو جان می‌گیرد. تو وارث این صحرا می‌شوی تا گوش‌ها ندای حق را در جانشان ذخیره کنند، با ما به میدان مبارزه بیایند، نجواهایم را بشنوند و از باطل بگریزند، با اهل‌بیتم هم‌سفر شوند تا افسون باطل را در هم بشکنند. عمرشان ودیعه‌دار نهضتی باشد که آن را در آینه‌ی زمان در جلوه حق تماشا کرده‌اند.
اینک می‌خواهم چله‌نشین امروز را مورد خطاب قرار دهم. من حسین بن علی (ع) تو را در آینه‌ی زمان دیده‌ام. تو امت امامی هستی که شهد شیرین نامش در هر لحظه سازنده‌ی هزاران حیات در پرده‌ی زمان است، افسوس که مانند جدم پیامبر اکرم (ص) گوش امتش به روی حق بسته است. باطل در هر لباسی به میدان آمده تا جان‌ها را از حقیقت حق جدا کند و من، اهل‌بیتم، یارانم و تمام کسانی که در میدان مبارزه‌ی حق و باطل حضور داشتیم به عشق دولتش با باطل جنگیدیم تا مهمان سفره‌ی احسانش شویم.
پس وای بر گوش‌هایی که این حقیقت‌ها را می‌شنود و باز در دایره‌ی باطل جانش به پایان می‌رسد. نام بقیة‌اللّه (عج) زنده‌اش نمی‌کند. روز و شبش در دایره‌ی خودمحوری می‌گذرد، به دنبال ثروت دنیا، آخرت را فراموش می‌کند. بهشت خویش را به بهای اندک می‌فروشد. دیدگانش بر حق می‌گرید ولی عملش آن را فراموش می‌کند.
امروز در مجلسی می‌نشیند که حق به او می‌نگرد افسوس که برق نگاه امامت را در جانش حس نمی‌کند. باز می‌رود تا در هیاهوی دنیا جز خواسته‌های نفسش حیاتی را درک نکند. با اربعین‌های انتظار همراه شود ولی میراث‌دارش نباشد. با کاروان نورالحسین همراه شود، در جمع یارانش بنشیند، به زیارت کعبه مکرمه برود، با یاران به کربلا برسد، با کاروان اسیران به شام برود ولی استقامت حق در مقابل باطل را آرمان جانش قرار ندهد؛ آنگاه به محرم دیگری برسد درحالی‌که جز تکرار تقویم برایش ذخیره‌ای باقی نماند. پس خوب اندیشه کنید صدای مرا از کدام دریچه می‌شنوید؟
من حسین بن علی (ع) بار دیگر همان‌گونه که در عاشورا به یاران خویش جهاد بین حق و باطل را راه نجات از غضب الهی و رسیدن به وعده‌های قرآن کریم نام بردم به شما امت آخرالزمان امر می‌کنم تا از باطل زمان بگریزید و با مال و جان و فرزند به میدان مبارزه‌ی حق بیایید و همواره منتظر دولتی شوید که ذخیره‌ی دوران‌هاست.
تا قیامت او را در تمام لحظات عمرتان بخوانید به نوای:

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه