بسم الله الرّحمن الرّحیم

هفته‌ی ششم (تقسیم‌بندی بیماران)

۱۸ اسفند ۱۳۸۹

4 ربیع الثانی 1432 (هفته‌ی اول ماه ربیع الثانی)

به نام پروردگاری که فرمود رحمان است و رحیم، بخشنده است و مهربان و جان عالم در دست توانای اوست.
می‌خواهیم بحث هفته‌ی گذشته را برایتان از روی نقشه‌ی جغرافیاییِ مغزتان دنبال کنیم.
مغز دارای خصوصیات منحصر به فرد است. مثلاً فرمانش با اعلام نیاز بدن به یک ماده‌ی غذایی خاص تغییر نمی‌کند بلکه نیاز را در مقر فرماندهی برسی نموده و اگر تشخیص بدهد که اعلام نیاز درست بوده فرمان را صادر می‌کند. ولی جان، مطیع نفس است. اگر به فرامین تعیین شده در چهار چوب دین خوب عمل کند جانش را از ورطه‌ی نابودی نجات می‌دهد و اگر نتواند و به دنبال خواسته‌های غیرمنطقی و تخریب کننده‌ی شخصیتِ وجودی به راه بیفتد عاقبتش را آفریننده‌ی جانش ترسیم نموده، پس تصمیم نجات با خودتان است.
ما به‌عنوان دَری که دستگیره‌اش را دست‌های با محبتی می‌چرخاند تا وارد خانه شوید، شما را مهمان کردیم تا بدون ایراد گرفتن از تلخیِ دارو آن را میل کنید پس بیماری که خود را بستری نموده تحت اختیار خودش درمان نمی‌شود باید بیماری‌اش تشخیص داده شود و سپس درمان آغاز گردد.
اول بیماران گروه ۱ را معاینه می‌کنیم: بیماران گروه ۱ از سن بلوغ که جان در معرض فشارهای روانیِ خاص است شروع می‌شود.
کسانی که سنشان را از 15 تا 25 سال اعلام نموده‌اند. می‌خواهیم به شما دارو بدهیم. آماده هستید؟
مؤنث یا مذکر بودنتان در این درمان مؤثر است.
اول مؤنث‌ها را درمان می‌کنیم.
اگر بتوانید به سؤال سایت پاسخ دهید داروی مناسب را دریافت می‌کنید. پاسخ بدهید: چرا به نظم نیازمندیم درحالی‌که حوصله‌مان را سر می‌برد و علاقه داریم با بی‌نظمی، به آنچه دوست داریم بپردازیم؟
ولی نظمِ بیمارستان به دلخواه شما نیست پس منتظر درمانی باشید که در آن اختیار ندارید.
گروه دوم مذکرها:
بیماریِ شما با فشارهای روانیِ جسمانی و انتقال آن به بقیه‌ی اندام‌ها خطرناک‌تر است. خطری که غرور نام دارد، مرتباً به سراغتان می‌آید و فرمان می‌دهد که طبق خواسته‌اش رفتار کنید. گاهی آن‌چنان به بندتان می‌کشد که فراموش می‌کنید جان ضعیفی دارید که نمی‌تواند بارهای سنگین را بردارد پس نیازمند هستید این حس نابجا را مورد درمان سایت قرار دهید. داروهای تجویز شده را با علاقه به درمان میل کنید تا سَدهای خیالی برداشته شود و آب ذخیره شده‌یِ پشت سد بتواند با نیروی خود چراغ‌های زیادی را روشن کند.
حال بیماران گروه سنی 25 تا 40 سال را مورد درمان قرار می‌دهیم:
سن انتخاب آنچه به رؤیاهای درونی‌مان نقش می‌دهد.
در این سن جنسیت معنا ندارد باید شخصیت به گونه‌ای باشد که پذیرای گروه مقابل باشد و اگر نتواند، چراهای زیادی را باید پاسخ دهد. زندگی‌اش در 15 سال خلاصه می‌شود، بعد از آن موقع برداشت محصول است و اگر نتوانسته باشد دانه‌ای بکارد، باغ جانش به کویری تبدیل می‌شود که تماشا کردن آن خسته کننده است. پس هر دانه‌ای خصوصیات منحصر به فردی دارد که با مراقبتِ صاحب آن رشد می‌کند. سؤال هفته‌ی آینده برای این گروه سنی دانه‌ای است که رُشتش تفکر تمام لحظه‌های عمر را در خود خلاصه می‌کند پس دانه‌ی جانتان را با در نظر گرفتن نیازتان معرفی کنید.
و حالا بیماران گروه سنی 40 تا هر سالی که عمر در آن سال به انتها می‌رسد یا ادامه پیدا می‌کند.
نقش این سن یعنی دِروی محصول یک عمر تلاش.
تلاشی که لحظه‌های شیرین و تلخ بسیاری را در پرونده‌ی خود دارد و آرام آرام می‌رود تا آذوقه‌های ذخیره شده را مورد استفاده قرار دهد. دیگر توان ذخیره کردن ندارد. پس بیماران این گروه سنی نیازمند درمان یک پزشک با محبت هستند که با حوصله به دردهای کهنه شده‌ی جانشان گوش دهد و آن‌ها با بیانش امیدوار باشند که حتماً درمان مناسبی برای دردهای ناشناخته‌ی جانشان که عمری با آن ساخته‌اند و یا مبارزه نموده‌اند پیدا می‌شود. پس به آدرس مطب دوستی بیایید که بسیار با حوصله است و هر چه می‌خواهید با او صحبت کنید تا نقطه‌های ناامیدی از میان برداشته شود و نجات، منتظرتان باشد که آغوش پزشکتان برای شما باز است، سرتان را بر شانه‌اش بگذارید تا مرهمی باشد بر هجران‌های عمری که باز نمی‌گردد.
سایت منتظر جواب‌های هر گروه به مقتضای راه‌های بیان شده است پس با صداقت به آنچه برایتان تعیین شده پاسخ دهید تا نجات جانتان باشد از چراهای بسیاری که بی‌جواب است.
به امید روزی که دیگر بیماری در بیمارستانِ جانش محتاج داروئی جز محبت خالقش نباشد.

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه