بسم الله الرّحمن الرّحیم

خطبه‌ی ولادت پیامبر (ص) و امام صادق (ع)

۲۵ اسفند ۱۳۸۷

پروردگارا شکر و سپاس بی‌کران مخصوص توست که نعمت‌های بی‌شمارت را بی‌دریغ بر بندگانت عطا فرمودی. بار الها، عذر ما را بپذیر چون تو بر ناتوانی ما بر شکرگزاری آن‌ها آگاهی.
و شکر و سپاس بر هدایت پروردگار کریم که ا ز شعله‌های فروزان نبوت، بر جان‌های انسان‌ها نور معرفت و حکمت را شعله‌ور نمود تا راه رسیدن به لقاء پروردگار روشن و منور باشد.
امروز 17 ربیع‌الاول، نوید زنده شدن را به عالمیان، با تولد آخرین شعله‌ی هدایت و خاتمه دهنده‌ی رسالت پیامبران، می‌دهد، پس شکر می‌گوییم پروردگار یکتا را که با نزول قرآن کریم بر قلب مبارک حضرت محمد (ص)، عالم را از جهل و تاریکی به‌سوی نور و روشنایی هدایت فرمودند، مطابق وعده‌ی الهی که در کتاب‌های آسمانی فرموده‌اند در آینده پیامبری خواهد آمد و از او نسلی باقی خواهد ماند که انوار آفرینش هستند و پایه‌های حیات تا انسان‌ها بتوانند عهد و پیمان الست را درک کنند و در کنار برگزیدگان الهی خالق خود را بشناسند.
و پرسش‌کنندگان می‌پرسیدند، خدا کیست؟ چه کسی را باید پرستش کرد؟ چه کسی ما را آفریده است؟ و چرا آفریده است؟ منظور از آفرینش چه بوده؟ مقامات ذاتی انسان چه بوده است؟ و زبان قرآن کریم به تمام این پرسش‌ها پاسخ داد و قلب مبارک پیامبر (ص) مرکز این آیات الهی شد.
آنگاه که همگی از باطن غیب جدا شدیم و به ظاهر زندگی جسمی پیوند خوردیم دارای روح و جسم شدیم و پروردگار کریم پیامبران را مبعوث فرمود تا راه هدایت را بر بندگان خویش هموار سازند.
و ما شکر می‌کنیم بر خاندان رسالت که برکت زمین هستند همان‌گونه که باران، برکت روییدنی‌های زمین است.
امروز برای سرور و شادمانی خود در روز میلاد پیامبر اکرم و فرزند گرامی‌شان حضرت امام جعفر صادق (ع)، از سخنان گوهربار خانم فاطمه‌ی زهرا (س) در این مورد مدد می‌جوییم که چنین فرمودند: منتظر بودن و ندبه خواندن یعنی ابراز دل‌تنگی از کفر و طلب روشنایی آفتاب و این درخواست در حالی است که آفتاب در زیر ابر نیست، بلکه انوار آن در دل‌ها خاموش گردیده است و حجاب گناه و کفر مانع رسیدن نور بر ضمیر انسان‌ها شده است و طلب هدایت برای بشریت، طلب تمام رسولان الهی بوده است، پس دعا در هدایت نامش صبر حضرت نوح است؛ که ناامیدی معنی و مفهومی ندارد. زحمت رسالت شیرینی هدایت است مزد موجودی که این زحمت را متحمل می‌شود، پروردگار کریم شیرینی رسالت را به او عطا می‌کند.
پس در زمانه‌ی خود که فرصت فهمیدن این شهد فراهم است، آن را با جان بخرید و شاکر باشید، پیوند ادیان الهی در زیر پرچم آخرین نور هدایت با شکوه‌ترین لحظه خواهد بود.
ضربان زمان جز به حق نواخته نمی‌شود و حرکت به جانب باطل، جز نابودی را برای نوازندگان آن به دنبال ندارد، به امید ظهور عدالت و نابودی کفر و طغیان
پس انتظار برای عدالت بهترین انتظارهاست که در این انتظار پیامبران نتیجه‌ی زحمات خود را در هدایت بندگان خواهند دید.

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه