بسم الله الرّحمن الرّحیم

خطبه‌ی ولادت حضرت مهدی (عج)

۲۷ مرداد ۱۳۸۷

حمد و سپاس خداوندی را که عجایب عظمتش پایان نپذیرد و خزائن رحمتش فنا نشود و هر نهانی پیش او آشکار و هر بزرگی و پادشاهی نزدش فقیر، به‌درستی که هیچ‌چیز برتر از حمد و سپاس او نیست و هیچ‌کس جز او نمی‌تواند حمد و سپاس را از راه لطف و رحمت پاداش دهد.
که برکات رحمتش در خلقت حضرت آدم، در فرزندان او به اوج رسید و بزرگ‌ترین برکات الهی که امامت و ولایت بود را در رسالت رسول اکرم خاتم انبیا محمد مصطفی (ص) قرار داد که اهل‌بیت و فرزندانش موضع و مکان رازهای الهی و اجراکننده‌ی امر خداوند بودند و همچنین همگی مخزن علم و حکمت و ارکان و بلندی‌های دین او که با استواری و پایداری و یاری آنان پشت دین که خمیده بود راست و نگرانی و اضطرابی که دین از عدم موفقیت داشت با کمک و همکاری آنان به پیروزی تبدیل شد.
و سلام بر روزها و شب‌هایی که چون قلب‌ها در سینه‌ی آدمیان در تپش دیدار حق در رفت و آمد هستند و زمان را با انتظار ثانیه‌های آن می‌شمارند تا لحظه‌ی موعود فرا رسد و آنگاه خورشید و ماه بر ضیافتی نورانی، مهمانان ظهور را دریابند و در جشنی بر حق، آنان را نورافشانی کنند.
ای منتظران و دوستداران ولایت و امامت، امروز که مصادف بود با اولین روز امامت مولا و سرورمان، خورشید تابنده، ماه منیر، پرچم هدایت و منجی عالم بشریت حضرت بقیة‌الله در خانه‌ی این گوهر یکتای الهی جمع شده‌ایم.
حضرت فاطمه (س) در مورد امامت و ولایت می‌فرماید: «حی علی خیرالعمل» در اذان یعنی ولایت امیر مؤمنان که در آغاز اطاعت پروردگار کریم است، نماز و ستایش همراه با اطاعت می‌باشد و اطاعت عمل به فرامین است. بزرگ‌ترین فرمان در اسلام اعلام ولایت بعد از رسول خاتم است و خداوند کریم وعده فرمودند که همه‌ی مخلوقات خود را هدایت می‌کنند و تا هدایت‌گری نباشد کسی را مواخذه نمی‌کنند و آن هدایت در رسالت و امامت تا قیامت ادامه دارد.
در کنار ولایت بودن، از ظلمات نجات پیدا کردن است و این بهترین لطف و ایثار الهی است، پس نمازی که بهترین عمل‌هاست بدون ولایت کامل نیست و این دستور قرآن کریم است که فرمود: من دین را در جانشینی رسالت کامل کردم.
پس نماز بدون ولایت شبی تاریک و طوفانی است و عمل من در اطاعت از امامت در پنجره‌ی قلبم جاودانه شد و معنی اولی‌الامر منکم شکل گرفت و به عمل درآمد و آن عمل پذیرفته شد، اطاعت از امیر مؤمنان اطاعت از همه‌ی فرزندان امام می‌باشد پس در خدمت آخرین فرزندش، قائم آل محمد بودن، یعنی در خدمت امیر مؤمنان بودن، پس باید امت آخر زمان از ولیعهدشان اطاعت صد در صد داشته باشند تا عبادتشان پذیرفته شود و دینشان کامل گردد و اگر غیر از این بود مسلمانی در کار نیست.
با توجه به این سخنان و آیات قرآن کریم در می‌یابیم، پس از اینکه حضرت آدم به زمین آمد خداوند کریم وعده فرمود با رسالت پیامبران، فرزندان او را هدایت نموده و از وسوسه‌های شیطان نجات دهد و این وعده‌ی الهی تا ظهور اسلام و بعثت آخرین پیامبر کامل گردید و با انتخاب جانشین او به کمال رسید. پس از آن کسانی نجات می‌یابند که از کمال دین، یعنی امامت و ولایت اطاعت و پیروی کامل داشته باشند که این فقط با عمل به دستورات آنان که همان دستورات قرآن کریم است مقدور می‌باشد، همان‌گونه که خانم حضرت زهرا (س) عمل کردند ودر این راه از هیچ‌کس و هیچ‌چیز نترسیدند و در این راه به شهادت رسیدند.

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه