بسم الله الرّحمن الرّحیم

خطبه‌ی ولادت حضرت مهدی (عج)

۵ مرداد ۱۳۸۹

حمد و ستایش خداوند بزرگ و بخشنده و ارجمند و دانا و حکیم را سزاوار است خداوندی که شنونده‌ و دانای نهان‌ها، عالم به اسرار وجودها، پوشاننده‌ی عیب‌ها، برطرف‌کننده‌ی گرفتاری‌ها، درگذرنده از خطاها، مونس تنهایی‌ها، آرامش دهنده‌ی قلب‌ها، منجی اندوه‌ها، هدایت کننده‌ی انسان‌ها، روشنی‌بخش دل‌ها، گشاینده‌ی گره‌ها و آفریننده‌ی آسمان‌هاست. پس بار الها حمد و ستایش مخصوص توست، نیست معبودی جز تو و تو را حمد و ستایش می‌کنیم به شمار ستاره‌های آسمان، ماهی دریاها، دانه‌ی گیاهان و شن‌ها، برگ درختان و پرندگان و انسان‌ها. چون تویی رهنما و هدایت کننده‌ی گمراهان و خداوندا تویی خالق و برگزیننده‌ی پیامبران، مخصوصاً آخرین ایشان حضرت محمد مصطفی (ص) که کامل کننده‌ی نعمت و رحمت و هدایت و دین تو بود، پس درود فرست بر ایشان و خاندان پاکش که صاحبان دستور الهی‌اند آنان که واجب گردانیدی بر ما فرمان‌برداری آنان را و شناساندی مقامشان را بر ما به خاطر فرمان‌برداری‌شان. پس بگشای به حق آنان گره از کار ما و تعجیل کن در ظهور آخرینشان و ما را روزی کن که در رکابشان باشیم و از دستوراتشان اطاعت کنیم.
پس سلام و درود بی‌پایان بر خاتم رسولان باد که همچون نوری در ظلمت اندیشه‌های باطل شعله‌ور گردیدند و جان‌های خفته در ظلمت جهل را در تربیت کتابی قرار دادند که نامش افضل‌ترین نام‌ها و هدایتش کامل‌ترین هدایت‌هاست و آنگاه فرمان داد از او و فرزندانش که جانشینان بر حق او هستند اطاعت کنید تا انوار هدایت در جانتان همواره بتابد و از فروغش شب‌های ظلمانی جهل به روزهای روشن هدایت تبدیل گردد.
امروز ماه شعبان تابید و با نور وجودش ظلمات زمین را روشنی‌بخشید و وعده‌ی پیامبر تحقق یافت آنگاه که ندای شعبان آمد رسول خدا به آسمان نگاه کرد. فرمود ای خالق من آنگاه که وصی من به دنیا آمد بت‌های سنگی را ویران نمود و آنگاه که فرزند او بیاید بت‌های دل‌ها را بشکند و جهان را آراسته به بوی تو کند پس شعبان ماه من است چون ماهی را در بطن دارد که خورشید را در افروختن نور حق به یاری نمی‌طلبد بلکه آنگاه که به ظهور برسد انوارش جهان را تابناک کند و همگان به دین من درآیند و شمشیر حق با نوایی نام او را صدا کند که ای وارث من تیغ من آماده است تا بت‌های باطل را گردن بزند و زخم‌های چرکین زمان را با مداوای بهترین برگزیده درمان کند. بله این برگزیده‌ی رحمت و نعمت همان پرچم‌دار هدایت، برپاکننده‌ی کرسی عدالت، اصلاح‌کننده‌ی دین و دیانت، عصاره‌ی نبوت و رسالت، پادشاه بهترین دولت دوازدهمین اختر امامت بقیة‌الله اباصالح المهدی (عج) است که نه تنها منکرانش بلکه منتظرانش نیز او و دولتش را نشناخته و تصوراتی دور از حقیقت را در خود پرورش داده به آنان دل خوش کرده‌اند.
چه زیباست سخنان گهربار مادرشان حضرت زهرا (س) که فرموده‌اند: وقتی جامعه‌ی انسانی از دیدن ظاهر اولیاء محروم می‌شود به دنبال حقیقت وجودشان نمی‌رود بلکه می‌خواهد آنان را در قالب خیالش بیاورد و لمس کند بنابراین قالب‌های خیالی می‌سازد تا بتواند ارتباط روحی و قلبی با آنان برقرار نماید. درحالی‌که شادی معنای نجات دارد، پس گنه‌کاری که گناهش را ترک نمی‌کند مهمان شیطان است که هر بار او را دعوت می‌کند تا در مهمانی خیالش شرکت کند و پس از مهمانی او را از آنچه انجام داده ناامید می‌سازد و در اثر غفلت پرده‌های درونی ضخیم‌تر می‌شود پس باید عملش را در اطاعت فرامین الهی درآورد تا دریچه‌های نجات را بشناسد و از آن دریچه‌ها به آستان الهی مشرف شود و از خوان سفره‌ی رحمت بخورد.
هم‌چنین به مردم آخر زمان می‌فرمایند که سپاسگزار باید باشند که در دولتی زندگی می‌کنند که آن دولت پادشاهی دارد که همواره در بذل و بخشش دوستان خویش است و آنان را از طعام رحمت الهی می‌خوراند و بر سر سفره‌ی غیب مهمان می‌کند ولی درک وجود نازنینش مانند درک قیامت است که اگر کسی قیامت را درک کرد منتظر آن است؛ مانند انتظار دولت ظهور که قیامت صغری نام گرفته است پس منتظران مهدی (عج) منتظران قیامت هستند و مالک یوم الدین را در جوهره‌ی وجودشان درک می‌کنند و به آن ایمان دارند پس از کرسی قضاوت هراسناک‌اند و به امامشان متوسل‌اند تا قیامت کبرایِ آنان را در قیامت صغرایِ خود شفاعت کند و منتظر در قیامت باید باشند تا وجودشان برکتی جاودانه را درک نمایند پس سلام بر روزی که چونان صبح روشن و منور است. ساعاتش بر تمام ساعات غلبه دارد و دقیقه‌هایش در جانِ زمان خبر از ماندن دارد و در آن روز غروب معنای خویش را گم خواهد کرد و شب مانند روز از انوار فرامین حق روشن و منور است. دل‌ها در سینه‌ها مخفی نمی‌باشد بلکه آنچه در آن است گویای هجرانی طولانی و سخت است. پس دست حق را یاری کنید تا همواره مانند سایه‌ای مهربان دستتان را در دست بفشارد و از گرمی محبتش روح و روانتان بوی بهشت را احساس کند و خالقی را شاکر باشید که همواره شما را در رسیدن به بهترین نعمت‌هایش مدد و یاری می‌دهد.
پس در این روز مبارک بیایید با خود عهد ببندیم اول چهارده معصوم و امام زمان را بشناسیم بعد در شادی‌های آنان در شأن و مقامشان شاد باشیم و در غم‌هایشان غمگین.
در خاتمه دست به دعا برمی‌داریم که:
بار الها در شناخت واقعی امامت و ولایت ما را یاری فرما.
بار الها ما را از منتظران آگاه با عملکردی که رضایت تو و امام عصر باشد مدد فرما.
خداوندا ملتمسانه در این روز بزرگ از حضورت درخواست داریم که در ظهور دولت حقه‌ی امام عصر تعجیل بفرمایی.

آمین یا رب العالمین

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه