بسم الله الرّحمن الرّحیم

خطبه‌ی ولادت حضرت زینب (س)

۱۵ اسفند ۱۳۹۲

بار خدایا، پروردگارا، از آن توست پادشاهی و خاص توست حمد و سپاس. هیچ خدایی جز تو نیست. تویی خداوند بردبار، کریم، مهربان، بخشنده، صاحب جلالت و اکرام. تویی آفریدگار آسمان‌ها و زمین.
بار خدایا از تو درخواست می‌کنم بر تاج پیامبران، نگین برگزیدگان، رحمت زمین و آسمان، خاتم الانبیاء ابوالقاسم محمد و محمود و مصطفی (ص) و همچنین بر خاندانش که همه از نیکان و پاکان و برگزیدگان بودند درود فرستی؛ درودی که جز تو کسی را یارای شمارش آن نباشد که خود در قرآن کریم چنین فرمودی که: سلام و درود بر مؤمنانی که رستگار شدند؛ بندگانی که نشان هدایت را یافتند و آن را چون گوهری گران‌بها حفظ کردند. خاندانی که در میان امت پیامبر (ص) دارای امتیازی شدند که خود وجود مبارک پیامبر (ص) به آن‌ها عطا فرمود و آن عطا از جانب فرشتگان وحی به آنان نازل شد و آنان را مورد محبت و حمایت خود قرار داد.
برکات الهی بر جان‌هایشان که فرمان قیامت چونان نسیمی بر روح پاکشان و جسم مطهرشان خواهد وزید و آنگاه که از خاک بر می‌خیزند زمین به آنان افتخار خواهد نمود و به خاطر اینکه چند صباحی امانت‌دار جسم پاکشان بوده سپاسگزار پروردگار کریم خواهد بود.
امروز ما در این کوی عشق به شکرانه‌ی عطای وجود گوهربار و گران‌قدر یکی از ایشان، سپیدار بلند شکیبایی، تقوا و شجاعت و زلاله‌ی مهر و محبت و صفا و نمونه و نمایشگر اطاعت همراه با عشق به ایزد متعال، پرورش یافته در مکتب امیر مؤمنان و نور دیده‌ی مادرش حضرت زهرا سید بانوان دو عالم یعنی حضرت زینب کبری (س) نشسته‌ایم؛ وجودی که مظلوم ماند و در اثرِ عدم شناخت شیعه، شخصیتی غیر از واقعیتِ مقام و منزلت و عملکردشان در ذهن‌ها جا گرفت و روایت‌های کاذبی که نقل مجالسِ شیعه در حال حاضر است مغایر با شأن و مقام ایشان است به‌طوری‌که نقشِ مؤثر و جهادگرانه و همراهانه‌ی ایشان با امام حسین (ع) در نهضت کربلا را علاقه و ارتباط خواهر و برادری، مثل احساس مردم عادی تلقی می‌کنند درحالی‌که ایمان و استواری در اوج ِ عشق و بندگیِ خداوند و اطاعت و یاری ولایت و امامت ایشان را نادیده گرفته‌اند و از بازگو کردن هیچ روایت کاذبی در این مورد خودداری نمی‌کنند درحالی‌که شخصیت والا و علم و بیان زیبای ایشان را فراموش کردند.
حضرت زینب کبری (س) یکی از علمای بزرگ اسلام و مخصوصاً شهر مدینه در زمانه‌ی خود بودند و دیگر علمای مدینه از همراهی ایشان با امام حسین (ع) در نهضت عاشورا هم خوشحال شدند که عرصه‌ی مطرح شدن و ابراز وجود علمی در غیاب ایشان برای آنان فراهم شده و هم از اینکه ایشان با این مقام والای علمی و دینی و عرفانی با امام عصر خود همراه می‌شوند و آن تأیید بزرگی برای قیام و حقیقت مبارزه‌ی امام حسین بود و آنان کوتاهی کردند مکدر شدند و نگرانی آنان بی‌مورد نبود چون حضرت زینب (س) در سراسر نهضت عاشورا محکم و استوار و قاطع عمل نمود و با خطابه‌ها و سخنان کوبنده و شیوای خود که نشئت گرفته از علم و ایمان والای ایشان بود دشمنان را رسوا و پیام نهضت را به خوبی به تمام اعصار و زمانه‌ها رساندند.
پس بیایید در این روز مبارک از خداوند کریم بخواهیم در ظهور دولت حقه‌ی امام عصر و زمان اباصالح المهدی (عج) تعجیل بفرماید تا از زبان مقدسشان مقامات حقیقی همه‌ی اهل‌بیت مخصوصاً عمه‌ی گرامی‌شان حضرت زینب کبری (س) را درک کنیم و تا آن زمان ما وظیفه داریم که زینب گونه عمل کنیم و زینب گونه حق طلب و کوبنده‌ی باطل باشیم چون شیعه ذخیره‌ای بی‌نظیر از گنجینه‌های نجات از اهل‌بیت پیامبر گرامی اسلام را داراست اگر آن‌ها را الگو و سرمشق مبارزه و زندگی‌اش قرار ندهد در قیامت دلیلی برای ضعف و ذلتش نخواهد داشت پس تا دیر نشده با دست توانمند مولا و سرورمان امام عصر (عج) فکر و عملمان را اصلاح کنیم.
بار الها به حرمت مولود امشب حضرت زینب کبری (س) ما را در شناخت و پیروی از ایشان یاری فرما.
بار الها دنیا در ظلم و فساد و جنایت و نفاق غرق شده ما را از شر آن محفوظ بدار و در ظهور دولت سرور و مولایمان تعجیل بفرما.

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه