بسم الله الرّحمن الرّحیم

خطبه‌ی ولادت حضرت زهرا (س)

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱

حمد و ستایش خداوند حکیم، عزیز و قهار را سزاست که پدید آورد آسمان‌ها و زمین را و گواه نگرفت کسی را بر آن. آفرید جانداران را و از کسی یاری نخواست. شریک نگرفت در معبودیت‌اش و پشتیبانی نگرفت در یگانگی‌اش.
ناتوان است زبان‌ها از وصفش و عقل‌ها از حقیقتِ کبریایی‌اش. فروتن‌اند گردن کشان در برابر شکوه و عظمتش و فرمان‌بردار است هر بزرگی در برابر بزرگی‌اش.
نیست معبودی جز خداوند یکتا. فقط اوست قابل سپاس و ستایش. زنده می‌کند و می‌میراند؛ می‌بخشد و عطا می‌کند؛ هدایت می‌کند و جزا می‌دهد.
بار الها درود فرست بر پیامبر خاتم، رسول گرامی حضرت محمد (ص) و خاندان پاکش، درودی بی‌شمار و بی‌پایان. خداوندا در گشایش کارشان تعجیل بفرما؛ نابود کن دشمنانشان از انس و جن و از گذشتگان و حال و آیندگان.
«برکات پروردگار عالم آنگاه که آفرینش، در حجاب بود و رازِ جان‌ها در ملکوتشان مستور، ندای جاء الحق و زهق الباطل برخاست و زیباییِ حق، نمایان گشت و زمزمه‌ی عشق آغاز گردید؛ باطل، به فغان آمد و ابراز کرد: ای خالقِ هستی، بر آنچه آفریدی و مرا در دانشش به اطاعت وا داشتی و فرمودی بر عظمتِ خِلقت سجده کنم و من سرپیچی کردم، آنگاه از حق، مأیوس شدم و به باطل، دل بستم تا مخلوقات را به دنبالِ خویش کشم، در این عجز و ناتوانی به فغان آمدم و در سیمایِ حق نگریستم و به یقین اعلام کردم: حق پیروز است و باطل، مانند کفی که جز راهِ نابودی، راه دیگری را نمی‌پیماید.»
بله این است اعترافات شیطان در دشمنی با انسان، انسانی که اشرف مخلوقات و خلیفه‌ی خالق بود و چیزی که موجب این اعتراف به شکست و عجز و ناتوانیِ شیطان گردید عملکرد خلیفگانی از خاندان پیامبر گرامی اسلام (ص) است و چه زیبا آن را توصیف فرمود مادرِ هستی، سرور عالمیان، کوثر خداوند، ام ابیها، صدیقه‌ی کبری، حضرت فاطمه‌ی زهرا (س) که در چنین ایامی وجود با برکت و نعمتش را خداوندِ تبارک و تعالی به بندگانش عطا فرمود که درود و تحیت خداوند بر او و پدر گرامی‌اش، رسول گرامی، حضرت محمد (ص) و بر همسر و فرزندانش باد که ایشان کوثرِ خداوند منان، راست‌گو و پاکیزه، با تقوا و پسندیده، پرهیزکار و رستگار که اقیانوس علمشان بی‌کران، تقوا و عبادتشان بی‌مثال، ستم ستیز و کفر ستیز و رسوا کننده‌ی منافق بودند و هر ثانیه از حیات پر برکت و نعمتشان، هزار ماهِ شب قدر را معنا می‌کرد.
در این روزِ مبارک بهره می‌گیریم قطره‌ای از کوثر جاری ابدی ایشان را که فرمودند: «پروردگار عالم آنگاه که اراده فرمود تا مکانی به نام زمین را بیافریند، نقش‌ها اعلامِ اطاعت کردند و به تسبیحِ خالقشان پرداختند؛ گل‌ها سر از خاک بیرون آوردند؛ جوی‌ها جاری شدند و کوه‌ها در اطرافش کشیده شدند؛ اقیانوس‌ها از دلش جوشیدند؛ حیاتِ مخلوقاتش اعلام گردید و همگی حیات یافتند و اعلامِ بندگی نمودند؛ روزیِ حیاتشان تعیین گردید؛ به آن سیر ادامه دادند تا زمانی که خلیفه‌اش بر روی آن قرار گرفت آنگاه همگی به فرمانش درآمدند و به آنچه فرمان داد گردنِ اطاعت نهادند مانند نوح نبی (ع) که حیات، با فرمانش به حرکت درآمد و زندگی، با او همراه شد و با او ایستاد و به همین گونه ادامه پیدا کرد. خلیفگانِ پروردگار عالم بر زمین سلطنت نمودند و آنان که در خدمتِ خلیفه بودند، در فرمانش رستگار شدند.»
ایشان همچنین در مورد لحظه‌ی قیامت چنین می‌فرمایند که: «پروردگار عالم امر می‌فرمایند، آنچه در میانِ پرده‌ی دنیا محصور بود از میان می‌رود؛ انرژیِ محصور شده آزاد می‌شود؛ جانی طاقت آن را نخواهد داشت جز به رحمت خاصه پس بی‌هوشی صور پدیدار خواهد شد؛ در آن بی‌هوشی، اندیشه‌ها به ظهور می‌رسد، اگر در اختیارِ اولیاء الله است که به گلستان می‌رود و اگر در اختیار شیطانِ نفس بوده که به وعده‌گاه تعیین شده رفته و منتظر فرمانِ بعدی می‌شود.»
با توجه به این سخنان گهربار و زیبا،
اولاً: متوجه می‌شویم که خداوندِ کریم، زمین را برای خلیفگان خود آفرید و وعده فرمود وارثان آن نیز همان‌ها هستند و کسانی به سعادت خواهند رسید که در خدمت آنان باشند.
ثانیاً: این است دریای علمِ حضرت فاطمه (س) که خداوند متعال به پدر بزرگوارشان، پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود: به تو کوثر عطا کردم. ایشان مادرِ انبیا ء و سرورِ عالمیان لقب گرفتند پس چگونه می‌توان باور کرد شخصیتی را که شیعیان، از روی جهل، از وجودِ مبارکشان ساخته و تحریف می‌کنند؛ فردی را که اینان معرفی می‌کنند در حد یک خانم عادی و شاید کمتر از آن است.
پس در می‌یابیم که تنها دشمنان اهل‌بیت نبودند که در مورد ایشان ستم روا داشتند بلکه ستم دوستدارانشان که به دسیسه‌ی شیطان، شأن و مقام و منزلت ایشان را تحریف نمودند کاری‌تر است. باید با این ظلم و ستم مبارزه کرد و یقین داشت چیزی که حضرت فاطمه (س) را کوثر الهی نمود، علم و مقامِ والای ایشان نزد خداوند کریم و پیامبر اسلام و امامان و همه‌ی پیامبران است نه افسانه‌هایی که از ایشان تعریف می‌شود.
باید عاجزانه از درگاه خداوند بخواهیم که به ما توفیقِ شناختن شخصیت حضرت فاطمه (س) را عطا فرماید که سعادت و رستگاریِ دنیا و آخرت را به دنبال خواهد داشت که خودشان در این مورد چنین فرمودند که: «فاطمه را بشناسید تا عالمِ الست و قیامت برایتان معنی شود.»
در این روزِ مبارک ضمن عرض تبریک و تهنیت خدمت یوسف زهرا، سرور و مولایمان، اباصالح المهدی (عج) به مناسبت میلادِ گهربار یک دانه‌ی الهی، مادر گرامی‌شان حضرت زهرا (س) دست به دعا برمی‌داریم:
بار الها ما را نیز فرمان‌بردارِ خلیفه و ولی‌ات، امام عصر (عج) قرار بده.
بار الها درود فرست بر حضرت فاطمه‌ی زهرا (س) درودی که به‌واسطه‌ی آن بر قرب و مقامش نزد تو افزوده شود و ما را به خاطر دوستیِ ایشان از فضل و احسان و آمرزشت بهره‌مند ساز و در ظهورِ دولت حقه‌ی فرزند گرامی‌شان امام عصر تعجیل بفرما.

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه