بسم الله الرّحمن الرّحیم

مناجات اول صحیفه سجادیه

مناجات توبه کنندگان

خداوندا خطاها و گناهان، مرا لباس خواری و ذلت پوشانیده و دوری جستن از تو جامه‌ی عجز و بینوایی بر تنم افکنده و جنایت بزرگ (هوای نفس پرستی) مرا دل‌مرده ساخته پس تو ای خدا زنده کن دلم را به پذیرش توبه از طرف خود، ای آرمانم و مطلوبم و ای خواسته و آرزویم پس سوگند به عزت تو نیابم برای نهانم جز تو آمرزنده‌ای و برای شکستم التیام بخشی جز تو سراغ ندارم، من با آه و ناله و کمال خضوع به درگاهت آمده‌ام و با خواری و ذلت به سویت رو آورده‌ام پس اگر مرا از درگاهت برانی دیگر به که رو آورم و اگر مرا رد کنی به چه کسی پناه برم، پس دریغا از شرمساریم و رسوایی‌ام و افسوس از بدکرداری و آلودگی‌ام، از تو می‌خواهم ای بخشنده‌ی گناه بزرگ و ای التیام بخش استخوان شکسته که ببخشی برایم خلاف‌های مهلک و بپوشانی بر من رسوایی‌های درونی را و مرا در عرصه‌ی قیامت از لذت عفو و عنایتت جدا مساز و از چشم پوشی و پرده‌پوشی نیکت محروم مگردان.
خداوندا گناهان مرا در زیر سایه‌ی رحمت خود قرار ده و پنهان کن و ابر مهربانی‌ات را برای شست و شوی نکوهش‌ها و عیب‌هایم بفرست. خدایا آیا بنده‌ی گریخته به جایی جز به درگاه مولایش پناه تواند برد، یا از خشم و غضب مولایش غیر او احدی حمایتش تواند کرد.
خدایا اگر پشیمانی از گناه توبه است پس سوگند به عزتت که من از پشیمانانم و اگر استغفار از خطا و طلب آمرزش گنه‌ریز است من از درگاهت از آمرزش طلبانم و تو را سزد که مرا عتاب کنی تا خشنود گردی، خدایا به توانایی که بر من داری توبه‌ام بپذیر و به حلم و بردباری‌ات از من درگذر و به علم و آگاهی‌ات به احوالم با من رفق و مدارا کن.
خدایا تویی که دری از عفو و بخششت را به روی بندگان باز کردی و نامش را توبه نهادی و فرمودی ای بندگان بازگردید به سوی خدا بازگشتن حقیقی (تا از گناهان درگذرم) پس چه عذری دارد کسی که غفلت کرده باشد از ورود به این درگه که باز است؟ ای خدا اگر از بنده‌ات گناه زشت است پس نیکو است گذشت از درگاه تو.
ای خدا من اولین کسی نیستم که نافرمانیت کرده و توبه‌اش را پذیرفتی و به درگاه کرمت آمده و به او احسان کردی، ای اجابت کننده‌ی پریشان دلان، ای برطرف سازنده‌ی غم و رنج و زیان، ای بزرگ احسان، ای آگاه از سرّ بندگان، ای نیکو پرده‌پوش بر گناهان، طلب شفاعت می‌نمایم به درگاه تو به‌وسیله‌ی جود و کرمت و توسل می‌جویم به آستانت و ترحمت و مهربانی‌ات، پس دعایم مستجاب فرما و امیدم را به درگاهت نومید مساز و توبه‌ام بپذیر و خطایم به کرم و رحمتت محو گردان ای مهربان‌ترین مهربانان.

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود دعا