بسم الله الرّحمن الرّحیم

(محرم 1441 ه.ق- در انتظار دولت عشق)

خطبه شب هفتم

۱۶ شهریور ۱۳۹۸

سلام بر محرم. ماه مبارزه با شیاطین اِنس. شیاطینی که همگان قادر به دیدنشان هستند. گاه توان فکری و عقلی مردمان قادر به تشخیص اتفاقات اطراف خویش است و گاه در خوابی سنگین فرو رفته. خوابی که توان بیدار شدن را از او سلب نموده.
مبارزان حق مصداق آیات کریمه هستند. پروردگار آنان را روزی خورنده‌ی سفره‌ی احسان خویش معرفی فرموده. یاران عاشورایی جانشان را بر طبق اِحسان الهی نهادند. دلیر مردانی که حماسه آفریدند تا زمان خون پاکشان را بر جان‌ها هدیه نماید.
امام حسین (ع) چلچراغ فروزانی هستند که امامتشان به حماسه‌ی عاشورا ختم نمی‌شود. امام در تمام دوران‌ها، امام اطاعت‌گران از فرامین پروردگار در پیمودن راه حق‌اند. پس وجود مقدسشان نام نیست بلکه انوار حقی است که شعله‌اش در سینه‌ها زبانه می‌کشد. کدام چشم قادر است تا معجزه‌ی حضرت موسی را به مانند جادوگران فرعون در حق تماشا کند و آن‌چنان شیفته‌ی حق شود که بریدن اعضاءِ بدنش را سعادت به حساب آورد و روح جسم را از یکدیگر جدا ساخته اعلام دارد هرگز هیچ نیرویی قادر نیست تا به روح حق‌طلب آسیبی برساند. پس آیات الهی میدان جنگ حق و باطل است. شهیدانِ روز عاشورا پیش‌مرگ آیندگانی هستند که قادر به درک اطاعت نیستند. ایمان به فرمان امامت نیاز به تشخیص راه ندارد. راه از انوار امامت روشن است.
امروز در حالی آغاز می‌شود که جان‌ها در پرانتز عشق به امامشان در سوز و گداز است؛ زیرا روح به کمال القاءِ در حق عشق می‌ورزد. پس سینه‌ها مانند جادوگران فرعون به دنبال نام نیست بلکه به دنبال فرمانی است که جانش از تباهی به جایگاه حق بازگردد. همانانی که منتظر دولتی هستند که ظلمت جانشان را به انوار خداوندی روشن نماید. امامشان نام نیست بلکه حیات است. حیاتی که مرگ را نمی‌شناسد. همراهانش به دنبال ثروتی هستند که ریشه‌اش در زمین است و شاخ و برگش در آسمان. پس محکم به ریشه‌ی امامت چنگ بزنید تا مانند شهیدان به نشان عمل مزین شوید.
پس در لحظات باقی مانده از گنجینه‌ی عمرتان او را بخوانید به فرجی که حق‌مداران خواندند:

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه

 

بازگشت به صفحه خطبه‌های محرم ۱۳۹۸