بسم الله الرّحمن الرّحیم

(محرم 1441 ه.ق- در انتظار دولت عشق)

خطبه شب هشتم

۱۷ شهریور ۱۳۹۸

سلام بر حق. وعده‌ی راستین پروردگار در دعوت همگان به گرفتن پیمان قالو بلی. پیمانی محکم و استوار و اعترافی دل‌نشین از فرزندان حضرت آدم (س) در اعتراف به توحید و یگانگی پروردگار. جان‌هایی که به زبان آمد تا ستایش را بیاموزد.
اکنون زمان شاهد آمدن و رفتن همان معترفان به توحید است. می‌آیند جام جانشان را به شیطان نفس می‌فروشند و قرآن کریم اعلام می‌فرماید اینان پیمان‌شکنانی هستند که جانشان را در غضب الهی از فردوسی که در آن بودند به جهنم سوزانِ نفس اماره مبتلا کردند و آنچه عایدشان شد افسوسی بود که آتشش خاموش نمی‌شود.
امروز هشتم محرم است. زمان می‌رود تا جان‌های عاشق را در آغوش گیرد. آنانی که به دور حق حلقه زده‌اند و مانند گرسنه‌ای که محتاج طعام است به دستان مبارکش می‌نگرند. در دلشان غوغایی است. آیا حق دستان تهی‌شان را با تمام آلودگی‌های نفس در دست می‌گیرد و یا از بهشتی که در آن هستند مجدداً به سرزمینی سقوط می‌کنند که جز رنج عایدشان نمی‌شود. این چه ساعت‌هایی است که این‌چنین سعادت و شقاوت را به تصویر می‌کشد. چه شبی در انتظار عهد و پیمان با امامت است. زمان به جانشان نهیب می‌زند. کجا می‌گریزید. چگونه توان جدا شدن از جانشین پروردگار را دارید. به کجا می‌روید. وای بر شما. زمین شما را نخواهد پذیرفت. او با تنفر به شما می‌نگرد. چگونه از سفره‌ی حق جدا شدید و باز به همان ظلماتی برگشتید که از آن آمده بودید.
صدای حق در گوش آنانی که چند صباحی در انوارش افروخته بودند مانند آواز فرشتگان بود در دعوت پروردگار به اطاعت پس ماندند. به دورش حلقه زدند. ای عزیزترین تحفه‌ی آسمانی ما را نیز در نعمت حق متنعم کن تا زمان اطاعتمان را به گوش آیندگان برساند و آنان درحالی‌که اُمت بزرگ‌ترین گنجینه‌ی پروردگار هستند به گوش جان زمزمه‌ی ما را بشنوند که ما اعلام کردیم: وای بر کسانی که مردگانی باشند در گور جانشان، بخورند و بیاشامند و همانند کسانی که از صحرای حق گریختند از حق بگریزند. وجودهای بی‌حاصلشان را در بستر زمان بخوابانند. بروند تا دنیایی را آباد کنند که برهوتی خشک و بی‌حاصل است آنگاه برای افسوس از گریختن بر سر و سینه زنند که وای بر ما. ما از صحرای حق گریختیم.
امشب در دلش پیمان‌نامه‌ای دارد که در شعار و مویه خلاصه نمی‌شود. امضاءِ این پیمان‌نامه تکه تکه شدن نفس است تا جان ظاهری بمیرد و جان اَلستی زنده شود. اینک انتخاب با خودتان است. بمانید و با حق بیعت کنید و یا بگریزید و باز همان زندگی را آغاز کنید که قبل از همراهی با ده روز محرم در ظلماتش بودید. لحظات گویای دعوت به حق به سرعت می‌رود تا در پرونده‌ها به ثبت برسد. پس دست بیعتتان را دراز کنید تا در حق جزءِ آنانی باشید که در زیر تیغ باطل او را به مدد خواندند:

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه

 

بازگشت به صفحه خطبه‌های محرم ۱۳۹۸