بسم الله الرّحمن الرّحیم

(محرم 1441 ه.ق- در انتظار دولت عشق)

خطبه شب ششم

۱۵ شهریور ۱۳۹۸

سلام بر آیینه‌ی زمان و انوار درخشانش، انواری که جان‌ها را مهمان دوران‌ها می‌کند تا از سفره‌ی غیب متنعم شوند. گاه توان درکش را دارند و گاه چونان شمعی که در تاریکی فقط محور خویش را می‌افروزد لحظاتی در روشنایی‌اش جانشان از ظلمات زمان نجات می‌یابد.
کسانی که در عصر کنونی به محرم می‌نگرند جان‌هایی هستند که مصداق آنان را وجود مقدس و ملکوتی امیر مؤمنان (س) در خطبه‌های خویش بیان فرموده زیرا گاه در چهره‌ی یاران و وفاداران اهل‌بیت به میدان می‌آیند و آنچه در دست دارند تیغ بُرنده‌ی نفاق و دورویی است و گاه در قالب خدمتگزاران و برپاکنندگان رسم و آئین اهل‌بیت به میدان زمان می‌آیند.
چهره‌ی دسته‌ی دوم چند صباحی از درنده‌ای به چهره‌ی روباهی مکار تغییر جهت می‌دهد تا طعمه‌های خویش را برای آینده مهیا نماید. اینان همان اشباع رجال هستند که تاریخ در قلب خویش از آنان به‌عنوان شقی‌ترین افراد نام می‌برد.
دسته‌ی سوم محرم را برای رسیدن به منزل آخرت و شفاعت و برآورده شدن حاجاتشان دوست می‌دارند و همواره برای آمدنش روزشماری می‌کنند و بعد از تمام شدن ده روز منتظر گرفتن نتیجه هستند.
در بازار شلوغ دنیا این ده روز آشکار کننده‌ی درون‌ها و صفت‌ها و رفتارهاست. زمان به میدان محاسبه می‌آید تا چهره‌ها را در تقویم خویش بنگارد.
امروز محرم در دل خویش نجوای شیرینی از مولایش را به زمان تزریق می‌کند تا حق مداران از جامش جان عطشناکشان را سیراب کنند. زمزمه‌ای که شیرین‌ترین لحظات را به تصویر می‌کشد آنگاه که امام حسین (س) وجود با برکت خواهرش را به چادر خویش دعوت می‌نماید دختر امیر مؤمنان آن‌چنان قدم بر می‌دارد که ستون خیمه تکان می‌خورد. امام با تبسمی می‌فرماید خیمه‌ی امامت از استحکام قدمتان به لرزه افتاده. حضرت زینب می‌فرماید می‌خواهم این سرزمین مرا در اطاعت از امامت در قلبش به تصویر کشد. خاکش بشکافد و مطمئن شود که اطاعت‌گران مصمم به فرمانی هستند که امامت صادر بفرماید. امام حسین (س) می‌فرمایند: فرزندان رسول خدا (ص) اطاعت از پروردگار را در جانشان از اَلست به یادگار دارند پس زمان آنان را بندگانی می‌خواند که جز حق را نپرستیدند و جز راه حق نرفتند.
اینک محرم در دل آنانی که به راه امامت عشق می‌ورزند همان استحکام قدم است در حق. پس عزاداران خاندان نبوت نمی‌توانند چهره‌ای جز آنچه قرآن کریم معرفی می‌فرماید داشته باشد. آنان همان کسانی هستند که کتاب آسمانی می‌فرماید با مال و جان و فرزند به استقبال فرمان الهی می‌روند نه در شعارها بلکه در سلول‌های زنده‌ی جانشان زیرا امامت آگاه به درون‌هاست. مال و فرزند کسی که در کنار جنگجویان لشکر باطل است نفعی به حالش ندارد. آن مال و فرزند آتشی است که شعله‌اش فروکش نمی‌کند همواره در دنیا و آخرت همراه گوینده‌اش در حرکت است.
پس در ساعت‌های باقی مانده از پرده‌ی حق و باطل به جانتان نظر کنید تا در صف کسانی قرار بگیرید که امامت دست بیعتشان را در لحظه‌ی آخر رها نکرد. اگر توانستید با سرعت آنان از باطل بگریزید امامت دستتان را رها نمی‌کند. پس به میدان بیایید و جانتان را در حق محک بزنید. او همواره مددکار کسانی است که او را بخوانند به فرجی مبارک:

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه

 

بازگشت به صفحه خطبه‌های محرم ۱۳۹۸