بسم الله الرّحمن الرّحیم

(محرم 1441 ه.ق- در انتظار دولت عشق)

خطبه‌ی شب دوازدهم

۲۱ شهریور ۱۳۹۸

سلام بر جانِ عالم قرآن کریم، جانی که تپش حیاتش ضامن وعده‌های الهی است. دستش گیرنده‌ی افتادگان و ضربان قلبش آینه‌ی انوار پروردگار عالم، انواری که بر خلقت فرمانده است. عالم در اطاعتش و زمان در اختیار وجود مبارکش. او کیست؟ وصفش چگونه ممکن است. عقل از بزرگی جانش در حیرت است. نوای دل‌نشینش همدم خلیفگان بر حق و هدایتش گیرنده‌ی در دام افتادگان دهر. عطرش سازنده‌ی بهشت‌های موعود و آتشش سوزنده‌ی باطل‌های زمان. افسوس که جان‌ها از او جدا شدند و آغوش پر مهرش را بازیچه‌های زودگذر دنیا آراستند. باطنش را درک نکردند و خود را در ورطه‌ی نابودی قرار دادند. او بر جان پیامبر فرود آمد تا زبان مبارکش امانت‌دار آن باشد و سینه‌ی چونان بهارش روییدن حق و نابود کننده‌ی باطل را معنا کند.
بله قرآن کریم امانتی گران‌قدر و بی‌نظیر است که پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) برای بشریت به یادگار گذاشتند و در هر زمان و مکانی که امتش به قرآن پناه بردند و به دستوراتش عمل نمودند از تباهی و گمراهی نجات یافتند. همان‌گونه‌ای که سفارش و وصیت فرمودند که در غیاب من به دو امانتی که از خود برایتان به ارث گذاشتم پناهنده شوید تا رستگار گردید ولی افسوس امتش قرآن را مهجور و اهل‌بیتش را مورد اذیت و آزار قرار داده، دستشان را به خون مطهر آنان آغشته نمودند. در نتیجه روز به روز بیشتر در دام شیطان گرفتار آمده و دست به اعمالی زدند که نه‌تنها مسلمانی‌شان از بین رفت بلکه انسانیت و آزادگی‌شان را نیز نابود کرد.
عاشورا داغ ننگی است که تا قیامت و ابد از دامان آنان پاک نخواهد شد. واحیرتا که ادعا دارند که امت پیامبر و عمل کننده به قرآن هستند چون خداوند وعده فرموده که از کتابش خود محافظت خواهد کرد. از گزند تحریفات به دور مانده ولی در تغییراتش به رأی خود عمل می‌کنند و با همه‌ی همت خود سعی در کم‌رنگ کردن و تحریف نمودن عملکرد اهل‌بیت می‌کنند.
پس باید قرآن را بیشتر و بهتر بخوانیم و بدانیم و در مورد اهل‌بیت با اندیشه و عقلانی فکر کنیم چون آنان به زمان خود خلاصه نمی‌شوند. ریسمان الهی‌اند که در هر زمان و مکانی با چنگ زدن به آن می‌توان نجات یافت. باید یقین داشت که امام حسین (ع) چلچراغ فروزانی هستند که امامتشان به حماسه‌ی عاشورا ختم نمی‌شود. امام در تمام دوران‌ها امام اطاعت گران از فرامین پروردگار در پیمودن راه حق‌اند. پس وجود مقدسشان نام نیست بلکه انوار حقی است که شعله‌اش در سینه‌ها زبانه می‌کشد. بر ماست که خودباوری را کنار بگذاریم، یقین و باور کنیم که راه و امر امامت حق است و فرمان امامت نیاز به تشخیص راه ندارد. راه از انوار امامت روشن است و اطمینان داشته باشیم امام عقل کل است در هر راهی قدم گذارند، توقف و حرکت نمایند و هر سفارش و فرمانی صادر کنند ناشی از حکمت و معرفت بالغه و مطابق با دستورات پروردگار است.
آنانی که در شب عاشورا رفتند آن را درک نکردند و با خود گفتند با این عده‌ی کثیر باطل ماندن فایده‌ای ندارد. امام هم بیعت نخواهد کرد. ماندن و رفتن ما بی‌اثر است. امام را خواهند کشت. یک نفر کمتر بهتر ولی بعداً فهمیدند در کنار امام ماندن و کشته شدن چه سعادتی بود که از خود دریغ کردند و زندگی ابدی را به چند روز عمر فروختند. چون امامشان نام نیست بلکه حیات است، حیاتی که مرگ را نمی‌شناسد و زمان به جانشان نهیب زد که به کجا می‌گریزید. چگونه توان جدا شدن از جانشین پروردگار را دارید به کجا می‌روید. وای بر شما، زمین شما را نخواهد پذیرفت. او با تنفر به شما می‌نگرد. چگونه از سفره‌ی حق جدا شدید و باز به همان ظلماتی برگشتید که از آن آمده بودید.
ای مهمانان کوی عشق ما در این ده شب محرم در کنار جانشین پروردگار و پیامبر، امام عصر و زمان اباصالح المهدی (عج) حیات واقعی را تجربه کردیم پس با عمل به سفارشاتشان در کنارشان بمانیم و از سفره‌ی حق جدا نشده باز به ظلمات نفس و جامعه‌ی آلوده برنگردیم و با حق بیعت کنیم و تا آخرین نَفَس با باطل‌های جان و جامعه‌مان بجنگیم تا امام و سرورمان در آخرین نَفَسمان سر پر شورمان را بر دامان پر مهرش بگیرد تا وصلش برزخ و قیامتمان را شیرین نموده و بهشت را احساس کنیم. پس برای برآورده شدنش فریاد می‌کنیم:

اللهم عجل لولیک الفرج

در آخرین شب عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع) و یارانش جا دارد از حاج آقا هوشور و سایر مداحان عزیز که با انتخاب اشعار در شأن اهل‌بیت و با نوای خوش و اجرای دل‌نشین به مجالس صفا و رونق بخشیدند تشکر و قدردانی کنیم و همچنین از خادمان عزیز، خانم‌ها و آقایان که با تمام عشق و اخلاصشان در آماده‌سازی و پذیرایی و نظم و پاک‌سازی مراسمات نهایت تلاش بی‌وقفه نمودند تشکر و قدردانی می‌کنیم و همگی باید یقین بدانیم که صاحب این خانه‌ی مقدس مولا و سرورمان به همه‌ی امورمان واقف بوده، اجر و مزد آن را ذخیره‌ی قیامتمان قرار خواهند داد و همچنین شما مهمانان این کوی عشق که با حضور مستمر و سبزتان از راه دور و نزدیک به مجالس رونق بخشیدید تشکر نموده، برایتان اجر و پاداش از خداوند کریم مسئلت داریم.
حال که در این ایام از سفره‌ی احسان مولا و سرورمان امام عصرمان با مائده‌های آسمانی اطعام شدیم سعی کنیم قدر آن را بدانیم و شکر آن را با عمل به سفارشاتشان به جا آوریم تا روزی بی‌حسابمان قطع نشود.

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه

 

بازگشت به صفحه خطبه‌های محرم ۱۳۹۸