بسم الله الرّحمن الرّحیم

خطبه‌ی روز اربعین

۲۷ مهر ۹۸

سلام بر انتظار. آن زمان که جان انسان مشتاق گمشده‌ای است، دست به دعا بر می‌دارد، یا رب زمان بر قلبم چونان آهنی گداخته نامش را نگاشته تا فراق را بشناسد. اینک آسمان و زمین به من می‌نگرد. من همان دلداده‌ای هستم که بر قامتم جامه‌ی عشق را پوشاندم تا نامم بر آستان مقدست به مانند سائلی که برای گرفتن طعام لب به سخن می‌گشاید تا جان گرسنه‌اش را اطعام کند من نیز به سخن آمده‌ام. یا رب، من محتاج رحمتی هستم که جان رنج کشیده‌ام با آن به سرمنزل نجات برسد. یاریم فرما تا مناجات را بیاموزم. بر سجاده‌ای بنشینم که آیینه‌ی بندگی باشد.
اینک رهبرم را می‌خوانم. ای امام عصرم سال‌هاست که من اربعین‌های انتظار را پیموده‌ام تا عقلم آن را تفسیر کند. ولی توان درکش را ندارم. امروز اربعین است. چهل روز منتظر آمدن چه بوده‌ام. من حق را در کدام آیینه دیده‌ام که با او در این روز همراه شوم. وای بر من بر ساعاتی که در کنار صاحب لحظه‌های امروز عمرم گذشته است.
مولای من یاریم فرمایید. من ساعات عمرم را گم کرده‌ام. روزهایم می‌گذرد. پیام نجات جانم را می‌شنوم. مراقب باش زمان در حال عبور است تا شاهدی باشد بر اربعین‌های عمری که نتوانست تا در جمع حق مداران امروز بنشیند. عاشقان اربعین را می‌شناسند. آنان گوساله‌ی سامری را در هم شکستند تا جانشان با نور تورات بیفروزد. جانی که نتواند باطل وجودش را در هم شکند اربعینی برایش وجود ندارد. او تمام عمرش را در فکر ساختن گوساله‌ی نفسی است که به دنبالش در حرکت باشد. زیورآلات جانش را بر گردنش بیاویزد و او را به‌عنوان خدایش برگزیند.
اینک حق شما را می‌خواند. از باطل جانتان جدا شوید تا انوار شهیدان امروز را که مهمان مولای خویش هستند را در جانتان حس کنید. آنان پیام‌آور حق بودند تا همگان به‌طرف هدفشان به حرکت درآیند و منتظر دولتی شوند که در آن نامی از باطل یافت نمی‌شود.
پس دست به‌سوی حق مداران می‌گشایم تا یاری‌مان فرمایند به نامی که همواره همگان در انتظارش هستند:

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه