بسم الله الرّحمن الرّحیم

دل نوشته‌ی شب ۲۳ رمضان شب قدر

۲۳ فروردین ۱۴۰۲

در این آخرین فرصت‌های شب‌های قدر امسال، مناجات و حرف دلی را می‌خوانیم. سعی کنید کاملاً آن را گوش کرده و احساس و درون خود را با آن هماهنگ کنید.

بسم الله الرّحمن الرّحیم

بارالها، معبود من، در این آخرین دقایق شب قدر امسال با چشمی گریان و دلی نگران به پیشگاه پر از جود و سخاوت و رحمانیتت روی آوردم که اگر تا حالا منو نبخشیدی آن‌چنان فغان و ناله کنم که فرشتگان قدر من دل بسوزانند و شفاعت من کنند. پروردگارا کارنامه‌ی مرا از گناهان پاک کن تا مولا و سرورمان امام عصر (عج) که امشب آن را رؤیت می‌کنند از ما مکدر نباشند.
بار الها در تاریکی این شب به یاد شب اول قبرم افتادم، به غربت و تنهایی‌ام که از همه‌کس و همه چیز بریدم. همه‌ی نزدیکان، من را تنها گذاشتند. صورت بر خاک می‌گذارم. با فغان و ناله می‌گویم: خدای من بر من ترحم کن. همه‌کس من تو بودی و هستی. به حقیری و بی‌نوایی‌ام، فقیری و افتادگی‌ام رحم کن. ای اولین و آخرین امیدم که هیچ زمان با وجود تو تنها نبودم. ای رفیق و شفیق که از رگ گردن به من نزدیک‌تر بودی، از من روی برنگردان و آن نگاهِ لطفِ پر از محبتت را از من دریغ نکن که اگر دریغ کنی به فغان و ناله و فریاد خواهم گفت: یا غیاث المستغیثین، یا امان الخائفین، یا نور المستوحشین فی الظلم، روح و جانم را به نور خود روشن کن. حال که زنده‌ام همیشه خودم را در محضرت ببینم و با تو نفس بکشم تا در تنهایی قبر و قیامت در کنارم باشی.
آقای من، معبودا، جسارت من را ببخش که اگر ادب حضور نداشتم پس اینک به دامن پرمهر مولایم امیر مؤمنان (ع) پناه می‌برم و از ایشان مدد می‌گیرم که با مناجات زیبای مسجد کوفه تو را حمد و ثنا نمودند و با بهره گرفتن از آیات کریمه‌ی قرآن در مورد قیامت که ایشان همه را به عینه می‌دیدند، وحشت و بزرگی آن روز را برای ما توصیف فرمودند که:
پروردگارا به تو پناه می‌برم از روزی که مال و فرزند هیچ فایده‌ای ندارد جز آنکه قلبی پاک از بدی و شرک باید داشت. بارالها به تو پناه می‌برم از روزی که گناهکار انگشت حسرت به دهان می‌گیرد که ای‌کاش من از پیامبرم پیروی می‌کردم و راه حق می‌رفتم. پناه می‌برم از روزی که گنه‌کاران از چهره‌ی سیاه شده‌شان شناخته می‌شوند و آن‌ها را از موهای جلوی پیشانی فرشتگان عذاب گرفته به‌سوی آتش می‌برند. در آن روز از گناهکار معذرت قبول نمی‌شود.
خدایا رحم کن، خدایا رحم کن، مولای من.

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه