بسم الله الرّحمن الرّحیم

دل نوشته‌ی آخرین دعای ندبه سال

۲۴ اسفند ۹۷

جانم به فدایت مولا و آقا جانم، شما آن حقیقت پنهانی که دور از ما نیستی، آرزوی قلب و روح ما دیدار شماست. دل‌های سوخته از فراقتان هر جمعه ناله‌ی شوق سر می‌دهد و زبان‌ها از وصف شما عاجز است و چشم‌ها از هجرانتان نمناک. کاش می‌شد قلب سوخته از فراق شما را از سینه بیرون می‌آوردم تا همگان ببینند چگونه عشق دیدارتان آن را آتش زده اگرچه شما را نمی‌بینم ولی گرمی وجودتان و لطف و مهربانی‌تان را احساس کرده، با وجود دلتنگی از آرامشش لذت می‌برم.
با نزدیک‌تر شدن بهار مشتاقانه و عاجزانه به درگاه پروردگار کریم ابراز می‌داریم: یا رب، دست به دامن تحفه‌ای آویخته‌ایم که دولتش بهاری بی خزان است پس به عمری که بهار واقعی را فراموش کرده ترحم فرما که منتظرانش به باران رحمتت نیازمندند. ریشه‌هایشان از تشنگی به فغان آمده منتظر امری هستند تا بار دیگر بهار را معنا کند و صدایی همچون نوای نرم بارانی در بهار گوش جان را بنوازد که: ای منتظران منم آن وعده‌ی شیرین پروردگار عالم که نامم گوش زمان را شنوا می‌سازد پس ای دوستداران و منتظران یوسف زهرا (س) به خود ببالید که نام مولایتان افتخار آفرینش است که آن را با وصفی زیبا از سرور عالمیان حضرت زهرا (س) بیان می‌کنیم که فرمودند:
سلام بر زمان آنگاه که در دقیقه‌های خویش نظر می‌کند تا پاسخ سؤالی را بیابد که در عمرهای خلیفگان الهی نهفته است. صاحب خویش را می‌خواند: ای برپا کننده‌ی کرسی زمین و آسمان. ای آفریننده‌ی هر آنچه که نامش مخلوق است. ای زمان زیباترین خلق پروردگار در حیات و ممات. حیاتی سرسبز و زیبا و مماتی سرد و خاموش. مرا به مولایی آراستند که همواره بر زبان‌ها جاری شوم و در کنارش باشم. هرگاه او را بخوانند من نیز با لقب ملکوتی‌اش همراه شوم. زندگان را حیاتی جاودان است و مردگان در وعده‌ای شیرین از زمانی که نامش انتظار است. پس سلام بر انتظار، انتظاری که پروردگار فرمود من منتظرم زیباترین واژه در رحمت بی‌انتهای الهی. زمان چگونه قادر است تا عظمتی را فاش کند که در لحظاتش مالکی انتظار می‌کشد. پروردگاری که زمان را آفرید تا حیات در آن شناخته شود. شب و روز معنا پیدا کند. قادری که صاحب موجود شو، موجود می‌شود است. پس انتظار را چگونه معنا می‌کند. اینک صاحب‌الزمان به میدان می‌آید تا همراه این انتظار شیرین شود. امری که زمان را متوقف می‌کند تا دولتی شکوفا شود و وعده‌ی الهی محقق گردد. منتظران شاهد خلقتی شوند که کتاب آسمانی آن را وعده داده است.
بله زمان چون همراه نام مولای ما به‌عنوان امام زمان برده می‌شود به خود افتخار می‌کند و منتظر امری است که آن را متوقف کند تا دولت خلیفه‌ی راستین پروردگار کریم شکوفا شود و انتظار همه‌ی مخلوقات خداوند به وصلی شیرین محقق گردد همان‌گونه‌ای که در قرآن کریم وعده فرمودند.
آقا جانم از قدیم رسم بود که احترام و شرافت غلام و نوکر به مولایش بوده، سرور و مولای ما شما هستید و ما زنده‌ایم و حیات و افتخار و عزتمان عشق شماست اگرچه لایق آن نیستیم، تمنا داریم که از سر لطف و مهر بی‌کرانتان آن را بپذیرید چون ما چشم به راه فرمان شما و منتظر دولت شماییم تا آنکه خداوند کریم دینش را به‌وسیله‌ی شما زنده کند و آشکارتان سازد برای عدل خود و پابرجایتان کند بر روی زمینش. پناه می‌بریم به خدا و بیزاری می‌جویم از منکران حق و غاصبین میراث شما و پیشوایان و فرمانروایانی که مردم را به دوزخ می‌خوانند.
در آخرین ندبه‌ی امسال به تمنا به ساحت مقدستان ابراز می‌داریم:
مولای ما سال‌های عمرمان یکی بعد از دیگری می‌گذرد، تا کی روزگارمان سرگردان گذرد و قلبمان از کفر و ظلم و فساد زمانه به درد آید. به داد امت قدرناشناس و درمانده‌ی خود برسید تا حق را در بهترین جایگاهش درک کرده و عمل کند. یاری‌مان کنید تا دعاهایمان به اجابت برسد.

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه