بسم الله الرّحمن الرّحیم

خطبه ولادت حضرت زهرا (س)

۱۴ بهمن ۹۹

شکر و سپاس پروردگار کریم و رحمان را سزاست که خلق کرد آدمی را از خون بسته و از حکمت و کرامتش به آن عزت بخشید و امر فرمود که او را در بزرگی‌اش بستایند و در نسل او گهرانی نایاب قرار داد که با عمل و اطاعتِ عاشقانه‌ی خود همه را به حیرت وادارند. پس سلام بر جان‌های مطهر که توانستند به عهد و پیمان الستی خویش عمل نمایند. آمدند تا جان‌های پنهان شده در کالبد خاکی را بر جایگاه عزت بندگی بنشانند. اطاعت‌گران چهره‌ی خویش را آشکار کردند همانانی که زمان ودیعه‌دار جهادشان است تا میراث‌بران زمان را به ضیافت حق بخوانند.
بله گل سرسبد این جان‌های مطهر وجود گهربار و با برکت سرور خلایق، رسول اکرم، احمد و محمود، حضرت محمد (ص) و اهل‌بیتش هستند که شأن و مقام و عزتشان را خداوند کریم چنین معرفی فرمود که: ای فرشتگان من و ای ساکنان آسمان‌هایم به درستی که من نیافریدم آسمان بنا شده و نه زمین گسترده و نه ماه تابان و نه مهر درخشان و نه فلک چرخان و نه دریای روان و نه کشتی در جریان را مگر به خاطر دوستی ایشان.
این عزت و شوکت بی‌نظیر عطایی پروردگار رحمان فراتر از فکر و اندیشه است. پس باید شکرگزار خداوند کریم باشیم که مهر آنان را در قلب ما نهاد تا رستگار شویم و امروز این محفل مزین است به میلاد سرور عالمیان صدیقه‌ی کبری، فاطمة الزهرا (س) که پروردگار عالم این روز را مبارک اعلام فرمود و به پیامبر و امتش مژده داد که من کوثر عطا کردم. پس برای پروردگارت نماز شکر بخوان و قربانی کن. پس این روز و ایام را به‌واسطه‌ی آن باید گرامی بداریم؛ و سلام بر ایام، ماه‌هایی که همانند گنجینه‌ای در عمر زمان می‌گذرد تا عظمتی را به تصویر بکشد که در ساعاتش نهفته است. نفس‌های متبرکی که حیات و مماتشان بیان کننده‌ی غم‌ها و شادی‌های زمان است. آنگاه که می‌آیند تا پاسخ سلامی را بدهند که پروردگارشان فرموده. سلام بر آمدنشان. می‌آیند و با خود برکتی را می‌آورند. برکتی که زنده کننده‌ی مردگان دهر است. ضربان حیاتی که در خود هزاران معمای خلقت را به تصویر می‌کشد. جانشان در احاطه‌ی حق به سخن درمی‌آید. سلام بر آمدنم و ایام عمرم در سال‌ها و ماه‌ها و ساعات و دقیقه‌هایی که نامش انتظار است تا بر وعده‌ای که فرمود سلام بر رفتنشان، کوچی مبارک از ایامی که شاهد و مشهود عمری با برکت است و قیامتی که شاهدی بر این دو سلام است تا راز خلقت ایام از جانش جدا گردد و وعده‌ی الهی محقق شود.
حضرت صدیقه کبری فاطمة الزهرا (س) ضربان حیاتش در عمر پر برکتشان نوید نجات بشر و آرامش عالم بود. همان‌گونه‌ای که نفس‌های قدسی یادگار و وارث، فرزند گرامی‌اش، مولا و سرورمان اباصالح المهدی (عج) در عصر حاضر عالم را منور و مطهر می‌نمایند. چه زیبا آن را سرور عالمیان فرمودند که: وقتی پدرم رسول خدا (ص) آیات سوره یوسف (س) را تلاوت می‌فرمود، روی زانوی مبارکش نشستم و پرسیدم پدر، یا رسول‌الله آیا عشق یعقوب (س) به یوسف (س) چگونه عشقی بوده است و فراق چه مفهومی دارد و رسول‌الله (ص) فرمودند نور دیده‌ام پیامبران دنیای خاکی را با جواهرات اصل خلقت دوست می‌دارند. اگر آن جواهرات در کنارشان نباشد به دنبالش می‌گردند و دعا می‌کنند تا گهرها را بیابند و هجران خالقشان را با طعم گهران قابل تحمل نمایند. یوسف (س) گهری بود که یعقوب (س) را بی‌تاب فرمود و هجران دوری را سخت. پس داشتن گهری چون تو در دامن من مرا در هجران پروردگارم مدد می‌نماید. پس دست کوچکت را بر قلب پدر بگزار تا از دوری خالقش پاره پاره نشود و سرور عالمیان در ادامه فرمودند اگر انتظار گهر وجود پسرم مهدی در عالم نبود، عالم از فراق دیدار خالقش از هم می‌پاشید و آسمان و زمین از هم می‌گسست ولی امید و انتظار نوید دیدار گهری را می‌دهد که لحظه‌ها به امید آن در صبر جمیل هستند.
در این روز خجسته و مبارک ضمن عرض تبریک و تهنیت به ساحت مقدس یوسف زهرا (س) سرور و مولایمان امام عصر و زمان اباصالح المهدی (عج) به وجود مقدسشان به تمنا ابراز می‌داریم که ما منتظران دولت حقه‌ی شما چشم انتظار درگاه پروردگار کریم هستیم که از فضل و کرمش در ظهور شما تعجیل بفرماید تا شما وجودهای خشکمان را با رحمت الهی آبیاری فرمایید تا به بار تقوا و ایمان راستین و معرفت بنشیند همان‌گونه که خداوند فرمود ای منتظران در قالب جانتان گنجینه‌ای نهفته است گاه توان جان آدمیان به میدان محاسبه می‌آید و گاه ندایی در جانش او را می‌خواند. سلام بر تو چگونه قادری تا امانتی را با خود همراه کنی که جایگزین رحمتی است بی‌منتها. اینک سینه‌ات را آماده کن تا به ندایی پاسخ دهد که او را می‌خواند. منم آن ذخیره‌ی خداوندی که زمین جان‌ها را آماده‌ی بذری الهی می‌کند تا مزرعه‌ای که وعده‌ی قرآن کریم است به بار بنشیند. زمان‌ها به چرخش درآید تا به ندای صاحب خویش که در جانش به ودیعه بوده پاسخ دهد.
سرور عالمیان آن را چه زیبا توصیف فرمودند: آنانی که همواره در برپایی دولتی دیده‌هاشان چون نرم بارانی بر زمان باریده است تا از آن هزاران خوشه سر از خاک برآورد. به فرموده‌ی قرآن کریم نه تند بارانی بلکه انتظاری که از آن هزاران میوه‌ی در غلاف بر شاخه‌ی وجود ظاهر گردد.
پس آنچه در آیات قرآن کریم می‌درخشد همگی حکایت از دولتی دارد که نامش دولت ظهور است. پس ما نیز همگی بر ظهور آن دولت کریمه فریاد می‌زنیم:

اللهم عجل لولیک الفرج

در خاتمه این روز فرخنده و مبارک را به شما مهمانان این کوی عشق مخصوصاً مادران و مادران آینده و خانم‌های محترمه تبریک عرض کرده و از خداوند متعال می‌خواهیم که در عمل به سفارشات و آموزه‌های حضرت زهرا (س) در زندگی‌مان یاری فرماید و برای شادی ارواح مادران فوت شده از این جمع فاتحه‌ای قرائت فرمایید.

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه