بسم الله الرّحمن الرّحیم

امام صادق (ع) فرمودند: که قبل از اینکه به حساب اعمالتان رسیدگی شود، خود به حسابتان رسیدگی کنید.
این توصیه‌ی روانشناسان است که ارزیابی شخص توسط خود او در موفقیت آینده‌اش نقش دارد زیرا تشخیص درد مهم‌ترین اثر را در درمان دارد و چون بیماری در جامعه‌ی انسانی به صورت اپیدمی و متشابه است پس می‌توانیم از طریقه‌ی درمان و تجربه‌ی یکدیگر بهره‌مند شویم.
سؤال خطبه‌ی این هفته ستم، یعنی بدی و محروم کردن است. با عنایت به اینکه همه‌ی ستم‌ها ناشی از ستم به خود می‌باشد. پس ستمی که به خود روا داشته و از زندگی در رضایت الهی که باعث خوشبختی مادی و معنوی در دنیا و آخرت است خود را محروم نموده‌ایم معرفی و راهکار ِنجات و اصلاح آن را بیان کنید تا دیگران را در این مهم یاری کنید (البته از قرآن و نهج‌البلاغه و خطابه‌های مهدیه می‌توانید در شناخت و درمان کمک بگیرید).

بسم الله الرّحمن الرّحیم

هفته‌ی اول (ستم)

۱۳ بهمن ۱۳۸۹

28 صفر 1432 (هفته‌ی چهارم ماه صفر)

سپاس پروردگار عزوجل را باد که مدبر امور است در برقراری حق و زدودن باطل. باطلی که چهره‌اش در ظاهر وجودها نمایان گشته و استعدادهای حق طلبانه قادر به درکش شده است.
به یاری پروردگار عالم هفته‌ای یک خطبه خدمت رهروان حق در سایت به نمایش در خواهد آمد تا قلب منتظران را در دریای انتظار به بازوان مولایشان پیوند کند.
آیا تا کنون اندیشیده‌اید که ستم در قرآن کریم به چه معنا شده و ستمگر کیست؟
اولین خطبه‌ی سایت را به معنا کردن ستم آغاز می‌کنیم.
ستم در نامش یک چهره دارد، درحالی‌که انسان‌ها در رنگ‌ها و چهره‌های مختلفی در عالم به دنیا می‌آیند و از دنیا می‌روند همگان به یک روش به دنیا می‌آیند و به یک روش که قبض روح است می‌میرند.
بنابراین اتحاد در آغاز و پایان نشان دهنده‌ی اسراری است که درون‌های وجودی را به یک سرچشمه متصل می‌نماید.
آیا نوزادی که هیچ قدرتی برای مقابله با آمدنش ندارد، مورد ستم واقع شده؟ که باید به دنیا بیاید و در ظلم جامعه‌ی انسانی یا به بهترین مدارج انسانی برسد یا به بدترین مدارج حیوانی و یا حیوان را قادر نباشد تا معنا کند.
چه کسی می‌تواند چهره‌ی ستمکار را ترسیم کند؟ آیا چهره‌ی ستمکار موارد ستمش است، که پیامبران الهی در تمام ادیان آن را فاش می‌کنند و یا چهره‌ای است که فاش است و همگان قادر به رؤیت آن هستند؟
اگر همگان می‌توانستند ستمکار را بشناسند هرگز تن به ستمش نمی‌دادند، پس متوجه شدیم، مکر و حیله‌ مانع آشکار شدن چهره‌اش است. انسانی که به دنیا می‌آید تا در پرتوی انوار پروردگار عالم زندگی زیبایی داشته باشد در مکر و حیله‌ی نفس خود، تشخیص را از دست می‌دهد و قادر به بازگرفتنش نمی‌شود، چون در چنگال وجودش گرفتار است. آمدنش را مورد تهاجم قرار می‌دهد تا ستم را معنا کند درحالی‌که ستمکار قهاری است که عمری را به بازی گرفته که حق بود نه باطل. بنابراین از نقش فردی برای رسیدن به هدفمان استفاده می‌کنیم. حالا اگر علاقه دارید با ما در مباحثمان باشید، چهره‌ی خود را در سایت معرفی کنید بدون اینکه نامتان فاش شود.
اگر حق مداری وجودِتان به اندازه‌ی یک شیار خرما مورد نظر باشد به دنبال مباحث باطل نمی‌روید تا وقت را که گران‌بهاترین متاع عمر است به بازی بگیرید.
هدف سایت آموختن حق است، پس ما را در شناخت چهره‌ی آن یاری کنید.

به امید رسیدن به بازوان حق

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه