بسم الله الرّحمن الرّحیم

خطبه‌ی ۲۸ صفر

۲۵ مهر ۹۹

سلام بر رحمت واسعه‌ی پروردگار عالم. رحمتی که جان بندگانش را از ظلمتی که در آن غوطه‌ور بودند با نور قرآن کریم افروخت. معجزه‌ای که آیاتش زمان را مانند طوماری در هم می‌پیچد. تلاوت کنندگانش در هدایت تمام انبیاءِ الهی قرار می‌گیرند. اُمتی که وارث تمام معجزات پروردگار عالم‌اند. همگان را به ضیافت خویش می‌خواند. اینک سفره‌ی رحمت گسترده شده، از طعامش بخورید. زقوم شایسته‌ی شما نیست. شما اُمت پیامبری هستید که جان مطهرش در هدایتتان به زحمت افتاد. عمر شریفش در رنج جهل اُمتش به مانند آتش‌فشانی که همواره آماده‌ی فوران است می‌جوشید تا همگان را در حریم رحمت الهی وارد نماید.
اینک به وارثان دینش می‌نگرد. وای بر اُمتی که معجزه را به مانند کتابی فرض می‌کنند که داستان‌هایی حزن‌انگیز دارد. در عذاب قوم‌هایی که نتوانستند هدایت را دریابند. خشم پروردگار نصیبشان شد. گاه به‌صورت بوزینگان، گاه به‌صورت سنگ‌هایی که نقششان را بر جانش ترسیم نمود. گاه خاشاکی خشک و بی‌جان. چگونه هدایت را دریافتند که این‌گونه از آنان یاد می‌شود؛ و تو وارث پیامبری هستی که اینک در ماتم جان مطهرش به سر و سینه می‌زنی. با ارثش چه کردی. در کدام بازار به فروش رساندی. چگونه امانت هدایت را با دنیایی معاوضه نمودی که از آن خواهی گذشت. عذابی را مشاهده نمی‌کنی زیرا توان عقلت قادر است تا خود را از اُمت جفاکار جدا کند. تو در آیینه‌ی جانت مسلمانی را مشاهده می‌کنی که باغ‌های فردوس منتظرش است. پس به ندای پیامبرت که با تو سخن می‌گوید خوب گوش کن.
ای منتظران دولت حقه. شما را از هدایتم سیراب نمودم. چشمه‌های جانتان را با دوازده خورشیدی که بعد از من وارثان دینم بودند همراه نمودم. دینتان را با جانشینم کامل کردم. با او چه می‌کنید. در فراقش ناله سر می‌دهید تا به دریای محبتش وارد شوید. درحالی‌که دستان مهربانش جایگزین دستان من است. دست هدایتش را رها نکنید. او وارث تمام معجزات الهی است. پس گنجینه‌تان را با اطاعت از فرامین قرآن کریم پُر کنید تا رسولتان را در هدایتش یاری کنید. من در آخرین لحظات عمرم از بارگاه جبروتی پروردگارم نجات اُمتی را خواستم که خود در کنارشان نبودم و جانشینم در پرده‌ی غیبت بود. استواری ایمانشان با اطاعت و عمل به فرامین پروردگار از خطر جهل در امان می‌ماند. شما را به کتابم می‌سپارم تا با عمل به آن از من جدا نشوید.
چه زیبا بود صدای ملکوتی خاتم انبیاء (ص) پس در سوگش دست بیعت به سویش دراز کنید و با جان مطهرش هم نوا شوید:

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه