بسم الله الرّحمن الرّحیم

خطبه‌ی ولادت حضرت مهدی (عج)

۲۲ اردیبهشت ۹۶

سلام بر اَمر، امری که همواره نجات را مژده می‌دهد. آنگاه که می‌فرماید بخوان به نام پروردگارت که خلق کرد انسان را از خون بسته. خونی اسرارآمیز، آغاز خلقتی در سرنوشت یک انسان.
اینک مژده‌ی دیگری در راه است. امری که زمان را در حیطه‌ی قدرتش به گلستانی از وعده‌های الهی تبدیل نموده تا سال‌های انتظار شیرینی حضورش را در خود ذخیره کند. یک بار دیگر سفینة‌النجات به زمین می‌آید. زمین و آسمان یکدیگر را در آغوش می‌گیرند. این چه روزی است که ملکوت شکافته می‌شود. ملکوتیان صف در صف به تماشا می‌آیند. وارث پیامبران نام خویش را بر زمان می‌نگارد. او آمد تا حق آشکار گردد و باطل طبق فرموده‌ی قرآن کریم کفی که همواره در حال محو شدن است.
ساعت‌های انتظار یک بار دیگر به زندگی دل‌انگیز همگان را به خود می‌خواند: ای بندگان در بند شده، بندهای خویش را بگشایید، بال‌های پروازتان بر جان افتاده بر خاک به پرواز درآمد تا مژده‌ی الیه راجعون را در جان‌ها زنده کند. سحری مبارک نورافشانی می‌کند. زمان متوقف می‌شود، خورشید به سخن درمی‌آید. ماه و ستارگان به نورش از سیاهی شب به روزی روشن تبدیل می‌شود. مردمان عصرش بار دیگر لرزش کاخ‌های ستم را حس می‌کنند. ستون‌های باطل در هم می‌شکند و عشق می‌شکفد. نامش در قلب‌های عاشق به صدا درمی‌آید، ضربان حیات او را می‌خواند. مهدی آمد. او کیست که مِهرش این‌چنین زمان را به زانو درآورده. چه کلامی قادر به توصیف این دریای محبت است. قرآن کریم به مدد می‌آید. او بقیة‌اللّه است، بهترین مائده‌ی آسمانی که پروردگار از دریای رحمتش به ساعت‌های عمر انسان هدیه فرموده تا حقیقت خلیفه آشکار گردد. زبان‌ها در کام بماند و دل‌ها به شوق دیدارش به سخن درآید. یا رب، دست به دامن تحفه‌ای آویخته‌ایم که دولتش بهاری بی خزان است پس به عمری که بهار را فراموش کرده ترحم فرما. گل‌های رنگارنگش را شیطان ربوده و آنچه برایش باقی مانده گلدانی خشک و بی‌رمق است. آفریده‌هایت به باران رحمتت نیازمندند، ریشه‌هایشان از تشنگی به فغان آمده، منتظر امری است تا بار دیگر روشنایی را معنا کند.
امروز قلب‌ها آن ذخیره‌ی بی‌همتا را در خود حس می‌کند. پس مولای ما، ما به آمدنت سرمستیم، چه بفهمیم یا ساعتی با آن مشغول باشیم. ای حق جاودان به اُمت خویش که همواره تو را به فرج می‌خواند نظری فرما تا نیمه‌ی شعبان به دولتی برسد که عمرها را در خود ذخیره کرده، عمرهایی که همواره از کودکی به جوانی و جوانی به پیری و سپس به قبری که در دعای عهد می‌خواند که کفن پوشیده از آن برخیزد و دولت حق را یاری کند. ای یادگار رسولان در نعمت افزون بر نعمت دیگر، ما را نیز از این مائده‌ی آسمانی محروم نفرما تا همواره با دلی مشتاق و چشمی اشک‌بار تو را بخوانیم:

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه