بسم الله الرّحمن الرّحیم

خطبه‌ی ولادت امام جواد (ع) و حضرت علی اصغر (ع)

۳ اسفند ۹۹

حمد و سپاس در خور آفریننده‌ی جان‌هاست، جان‌هایی که لباس عزت و بندگی را بر قامت سروشان پوشانده و بر تخت خلیفه جلوس کرده و همه‌ی موجودات را به تحسین واداشته‌اند و عشق به اللّه را چنان در لطافتش عرضه نمودند که تا ابد همه‌ی قلب‌های مشتاق از شنیدن و دیدن آن به وجد آمده و سر از پا نشناسند.
پس شکر و ستایش بی‌شمار و بی‌پایان به وسعت و عظمت عرش با جلال و جبروت پروردگار توانا را سزاست. نیست معبودی غیر از ذات اقدسش که به راستی با برگزیدن خاتم رسولان حضرت محمد (ص) و امامان و اهل‌بیتش بر بشریت منت نهاد تا با انوار مطهر آنان که همان نشئت گرفته از انوار الهی است راه رستگاری را پیموده، به قرب الهی برسند.
ما در این شب در این کوی عشق به شادمانی میلاد یکی از ایشان نهمین خورشید امامت و شجاع در علم و دیانت و کمال ابا جعفر ثانی محمد بن علی حضرت امام جوادالائمه (ع) که همچون پدران و فرزندان بزرگوارش در راه مبارزه با ظلم و بی‌دینی همت والا داشته و در زمانه‌ای که حاکمان با جسارت بر علیه سنت و اهل‌بیت پیامبر دشمنی می‌کردند ایشان با عقل و درایت در راه هدایت مردم کوشا بودند و سردمداران خودخواه و حیله‌گر را که دنیا را بدون صاحب می‌پنداشتند در دنیا و آخرت رسوا نمودند.
همان‌گونه‌ای که امیر مؤمنان علی (ع) سران و حاکمان ظالم و حیله‌گر را مورد سرزنش قرار داده و عاقبت شومشان را به آنان فرمود که: شما زمین را خالی یافتید و دست‌های شما در زمین باز بود و کسی جلودار شما نبود. حلال دین را رها کردید. در این دنیا سایه‌ای گسترده دیدید و در صدد برآمدید که در آن بیارامید اما هر سایه‌ای را پایانی است که مرگ می‌باشد. این وضع شما را فریفته کرد و تصور نمودید که همواره همین‌طور خواهد بود ولی بدانید که هر خونی که ریخته شود خونخواه دارد و هر حقی هواخواه. ای بندگان خدا نادانی خود را پناهگاه خویش قرار ندهید و از هوی و هوس پیروی ننمایید.
همچنین این روز مبارک مصادف است با میلاد مجاهد شش ماهه حضرت علی‌اصغر (س) که ره شصت ساله پیمود و در کربلا حماسه‌ای جاودان آفرید و رسم و آیین اطاعت از امام عصر خود را در دفتر زمان با خون گلوی خود نوشت و امضا کرد.
اینک ضمن عرض تبریک و تهنیت به ساحت مقدس مولایمان امام عصر و زمان اباصالح المهدی (عج) به تمنا ابراز می‌داریم: همان‌گونه‌ای که مادر گرامی‌تان حضرت فاطمه زهرا (س) فرمودند: ما نیز جزءِ منتظرانی هستیم که زمین و زمان در انتظار و اشتیاق ظهور شما هستند. سلام بر زمان آنگاه که اعلام می‌فرماید: منتظران آنچه در جام‌ جانتان پنهان بود اینک بر صفحه ظهور آمده تا نقش‌ها را در ذخیره‌ها آشکار سازد. پس یاریم کنید تا رازی را آشکار کنم. اینک قلبم را که تقویم دورانی پنهان است می‌گشایم. زمانی که آیینه‌های حق قدم بر خاکی می‌گذاشتند که در تاب و تب حرارتی می‌سوخت اعلام می‌داشت ای گنجینه‌ی جانم مددکاری آمد تا مرا در این امانت یاری کند. او صاحب‌الزمان (عج) است و من شب و روز را در کنارش می‌گذرانم. پس پیشانی حق را بر بسترم می‌گستراندند تا توانم افزایش یابد.
پس بیایید در این شب مبارک دستان پر تمنایمان را به‌سوی آسمان احسان الهی بلند کنیم تا در ظهور دولت حقه مولایمان تعجیل بفرماید و با دستان ضعیفمان همچون حضرت علی‌اصغر (ع) دست پر قدرت امامت را گرفته و تا آخرین نفس رها نکنیم تا جاودانگی را معنا کنیم و برای برآورده شدنش فریاد می‌زنیم:

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه