بسم الله الرّحمن الرّحیم

(محرم 1441 ه.ق- در انتظار دولت عشق)

خطبه‌ی شب یازدهم

۲۰ شهریور ۱۳۹۸

سلام بر حق، آن زمان که با قامتی رشید و استوار در برابر باطل ایستاد و آن را چون حبابی ذلیل و زبون نمود و تا قیامت بنیانش را خشک و نابود کرد. پس از آن باطل در هر زمان و مکانی خودنمایی نمود خیلی زود رسوا و نابود شد. چون راه و رسم حق‌مداری بنیان نهاده شده بود تا در دولتی شکوفا شود که باطل در آن راهی ندارد و انتظاری شیرین در زمان ذخیره گردید.
همان‌گونه‌ای که سرور عالمیان حضرت زهرای مرضیه (س) وعده فرمودند که: برکات پروردگار در جان زمان نهفته است پس امر می‌فرماید ای یاوران حق جان خویش را از نعمتی متنعم کنید که همواره شما را به دامن پر مهر خویش فرا می‌خواند تا نعمت زمان را بشناسید و ذخیره‌ی خویش را آشکار کنید به نجوایی شیرین او را بخوانید. اینک زمان به مددمان آمد. گنجینه آشکار شده و رازها از پرده بیرون افتاد، وعده محقق گشته، انتظار پایان یافته، ضربان حیات مجدداً در جان عالم زنده شده تا دل‌های مشتاق را به یکدیگر پیوند کند. دل‌ها به میدان عمل خوانده شده، آمدید تا «جاء الحق و زهق الباطل» در وجودتان از کلمه خارج شده و امانتش را آشکار کند. پس بشتابید نعمت را در آغوش گیرید و پروردگار را برای اینکه هدایتتان کرده بستایید.
بله چه زیبا فرمودند سرور عالمیان و ما ساکن این کوی عشق به خوبی آن را احساس می‌کنیم که مولا و سرورمان همواره ما را به دامن پر مهر خویش دعوت فرموده تا نعمت زمان عمرمان را بشناسیم و آنچه در جان و روحمان در اثر تربیت ایشان ذخیره شده را با عملمان نشان دهیم تا انتظار فرج پایان یافته و دل‌های عاشق وجود مقدسش به یکدیگر پیوند خورده نعمت حیات واقعی را در دولت حقه در آغوش بگیریم. شکرگزار پروردگار باشیم و در آن دولت همچون یاران اباعبدالله (ع) در کربلا اطاعت از امامت را با عشق به وجود مقدسشان عرضه داریم.
همان‌گونه‌ای که در خطابه‌های امسال آمده بود ما آن حق مداران را صدا می‌کنیم نام ملکوتی‌شان را به زبان آورده از آنان چه چیزی را طلب می‌کنیم. رمز حرکتشان را، اطاعتشان را و یا عشق به امامتشان را. محرم آیینه اطاعت از اولوالأمر است و آن در هر زمان و مکان تفاوتی نمی‌کند. اگر مشتاق اطاعت هستید پس به فرمان قرآن کریم به همراه پیامبر مهاجرت کنید. او مأمور است تا مهاجران را در رحمت توبه قرار دهد. پس دست یاری‌اش را رها نکنید. صدای حق شما را می‌خواند.
بله ای مهمانان کوی عشق، جانشین پیامبر امام بر حق اباصالح المهدی (عج) شما را می‌خواند. اگر از کفر و فساد و نفاق و فتنه و بی‌دینی زمانه بیزارید به سمت پاکی و تقوا و ایمان مهاجرت کنید. ایشان شما را در رحمت توبه قرار می‌دهد. پس دست یاری‌اش را رها نکنید. همان‌گونه‌ای که در خطابه‌ها شنیدیم عشق به امام عصرمان از الست و بطن مادر همراه ما بوده کافی است که با نفسمان مبارزه کرده و تقوا پیشه کنیم زیرا چاره‌ی کار بیدار شدن از خواب نفس است تا به گوش جان ندای مولایش را بشنود که او را می‌خواند.
اگر توان درک حقیقت قلبت را داری هم اکنون به عشقی در پیچ و تاب است. جانش تشنه‌ی جامی است که نامش دولت ظهور است. این چه وعده‌ی شیرینی است که تمام ادیان الهی در هدایتشان او را خوانده‌اند تا ذخیره‌ی پروردگار آشکار گردد و باطل از صفحه‌ی روزگار محو شود و باید در حال حاضر برای رسیدن به آن با استقامت و قدرت در برابر باطل جانمان و باطل‌های زمانه‌مان بایستیم. چون حضرت زینب کبری (س) به ما آموخته‌اند، ایشان چنان با صلابت و محکم وارد کاخ ابن زیاد شدند که او پرسید این بانو کیست که این چنین با قدرت قدم برمی‌دارد. گفتند ایشان دختر علی زینب (س) است. ایشان همان‌گونه نیز وارد کاخ یزید شدند و با سخنان آتشین او را رسوا و زبون کردند و دلیل چنین با قدرت قدم برداشتن را در کربلا برای امام حسین (ع) بیان فرمودند. امام ایشان را به چادر خویش دعوت کرد. دختر امیر مؤمنان (ع) آن‌چنان قدم بر می دارد که ستون خیمه تکان می‌خورد. امام با تبسمی می‌فرماید خیمه‌ی امامت از استحکام قدمتان به لرزه افتاد. حضرت زینب کبری (س) می‌فرماید: می‌خواهم این سرزمین مرا در اطاعت از امامت در قلبش به تصویر کشد. خاکش بشکافد و مطمئن شود که اطاعتگران مصمم به فرمانی هستند که امامت صادر بفرماید.
پس بیایید ما نیز همچون حضرت زینب (س) به خطابه‌هایی که شنیدیم با قدرت و عاشقانه اطاعت کرده و عمل کنیم و هر لحظه با همان استواری محکم فریاد کنیم:

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه

 

بازگشت به صفحه خطبه‌های محرم ۱۳۹۸