بسم الله الرّحمن الرّحیم

(محرم 1441 ه.ق- در انتظار دولت عشق)

خطبه شب دوم

۱۱ شهریور ۱۳۹۸

سلام بر آغاز روزی که ساعاتش منتظر طلوعی منور است. کدام خورشید بر زمان می‌تابد تا روشنایی‌اش سیاهی شب را به روزی پر جنب و جوش تبدیل نماید. خاک به قامتش بنگرد. با سوز دلی بخواندش. ای نجات‌بخش جانم از برهوتی خشک. قدم‌های خویش را بر بستر خاموشم بگذار تا گلستانی شوم بی‌همتا. می‌خواهم حکایت دلدادگی‌ات را برای آیندگان در قلب پر سوز و گدازم به امانت نگه دارم. تو را چه بخوانم ای خلیفه‌ام. پروردگارم امر فرمود که در مقابلت به اطاعت درآیم و من عاشقانه به دامنت آویخته‌ام. کیست که توان تفسیر عشق را داشته باشد. عاشق کیست که توان گفتن آنچه را در سینه دارد را بیابد.
زمان ودیعه دار این نجواهای شیرین است. نامش در شب و روز انتظار می‌گذرد. ای منتظران چگونه شعله‌ی عشقی در جانتان می‌درخشد. چه اسراری در این ساعات نهفته که مولایش را می‌خواند. آیا عقلی توانسته تا در اندیشه‌اش تصویری از حق را معنا کند. جاءالحق به چه معناست. کدام جایگاه می‌تواند بزرگی حق را در خود جای دهد.
امروز دوم محرم است. می‌خواهد منتظران واقعی را در انتظارشان بشناسد. مدعیان مسلمانی که در دل زمان در حال عبور از حق و باطل هستند آمده‌اند تا حق را بشناسند. جانشان در حل معمای من کی هستم در سوز و گداز است. چرا توان درک آتش سینه‌ام را ندارم. پروردگارم من از محرم چه می‌خواهم. چراهای جانم را با کدام زبان بپرسم. با زبان اندیشه‌ام یا با زبان قلبم و یا ساعاتی برای حق و باطل ندبه و شیون سر دهم و باز در سکوت جانم در گذر زمان بمانم.
یا غیاث المستغیثین به من بنگر. من برای حق به سینه می‌زنم ولی عمرم را درک نمی‌کنم؛ مانند کودکان در بازی افکارم از حق جامانده‌ام. کدام ندا مرا از این سرابی که به آن مبتلا هستم نجات می‌دهد. من از محرم کلید اطاعت را می‌جویم. می‌خواهم قفل وجودم را با کلیدش بگشایم. قفلی که شیطان نفس آن‌چنان به آن دل‌بسته که همه‌ی ساعات عمرم در محور باطل در حال عبور است. چاره‌ی این همه غفلت چیست. ساعات زمان در عقربه‌ی حق می‌چرخد و آنانی که باطل را برگزینند همانند کفی هستند که زمان از آنان نشانی را به یاد نمی‌آورد زیرا منتظر سینه‌ای است که با حق‌مداران در محرم همراه است و آنان در تمام ساعات و لحظه‌های عمرشان به دنبال حقی که وعده‌ی راستین پروردگارشان است. پس او را در ندای حق می‌خوانند:

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه

 

بازگشت به صفحه خطبه‌های محرم ۱۳۹۸