بسم الله الرّحمن الرّحیم

(محرم 1436 ه.ق- ده شب در کربلا)

خطبه‌ی شب دهم (شب اول شهادت امام حسین (ع))

۱۳ آبان ۱۳۹۳

شکر، پروردگار حکیم و عظیم را سزاست که در عذاب بندگان نافرمان و عصیان کننده تعجیل نمی‌نماید که این مهم از حکمت بالغه و اقتدار کامله‌ی او سرچشمه می‌گیرد و هیچ کس را از حیطه‌ی سلطنتش فراری ممکن نیست و به وعده‌هایی که به مؤمنان به خاطر اخلاص و صبرشان داده عمل می‌کند و از آنان جان و مال و اخلاصشان را می‌خرد و بهشت عطا می‌کند که در قرآن کریم آن را چنین بیان فرمود: خدا از مؤمنان، جان‌ها و مال‌هایشان را خرید تا بهشت از آن آنان باشد؛ در راه خدا جنگ می‌کنند چه بکشند یا کشته شوند وعده‌ای که خدا در تورات و انجیل و قرآن داده است به حق بر عهده‌ی اوست و چه کسی بهتر از خدا به عهد خود وفا خواهد کرد؟ بدین خرید و فروش که کرده‌اید شاد باشید که کامیابی بزرگ است.
پس شکر بر رحمت پروردگار عالم به خاطر زمان‌ها و دوران‌ها باد؛ دوران‌هایی که توحید را در خزانه‌ی جان چنان گوهری حفظ کرده‌اند تا دزدان دهر به رمزش آگاه نشوند آنگاه میراث‌بران، ثروتشان را به بازار دنیا آوردند تا خریدارش را بخوانند؛ چه قیمتی بر آن می‌نهند تا در گنجایش جانشان بِگُنجد؟ جز خداوند کریم چه کسی بهایش را می‌پردازد؟ همه‌ی ‌طالبان به دنبالش در حرکت‌اند و آن گُهر جز در خزانه‌ی غیب نرود و دستی جز حق به آن نرسد.
ما ضمن عرض تسلیت به ساحت مقدس سرور عالمیان حضرت زهرای مرضیه (س) اعلام می‌داریم که: ما امت آخرین فرزند گرامی‌تان، طالبان و خریداران توحید و حق و اخلاص نهضت عاشورا هستیم؛ یاری‌مان کنید تا توحید و حقِ ثبت شده در زمان‌ها را کسب و حق مداری‌مان را در زمان جاودانه کنیم همان‌گونه‌ای که شهدای کربلا با خدا معامله کردند و جان و فرزندان و مالشان را به قیمت عشق و رضای الهی فروختند و از این خرید و فروش خشنود و سرمست شدند و همه‌ی مصائب و زخم شمشیر و تیر را چون عسل مصفا به جان شیرینشان خوراندند.
چه شبی است امشب! سیاهی‌اش از جهل جاهلان است؛ سیاه‌تر از دود سوره‌ی دخان چون عده‌ای به مانند درندگانِ زخمی که طبیبانی برای مداوای عفونت زخمشان می‌خواهند به آنان یاری کنند را با چنگ و دندان می‌درند؛ امامی را که برای نجات از جهالت و عذاب الهی و افکار بیمارشان به آنان نزدیک شد را کشتند و آن را پیروزی فرض کردند؛ واحیرتا؛ انسان‌های حیوان صورت و حیوان سیرت، زمان را در کارهایشان حیرت‌زده کرده‌اند؛ درنده خویی و جاه‌طلبی را به نمایش گذاشتند و نورهای پاک انوار نبوت را کشتند تا حق نابود شود ولی خیلی زود دریافتند که باطل کف روی آب است؛ از بین رفتنی است و حق و حق مداران جاوید و همیشگی.
امشب شب شام غریبان است؛ کدام غریبان؟ فرزندان جانشین پیامبر که در عالم غریب نیستند چون آشناترین افراد در عالم، خلیفگان خداوند روی زمین هستند بلکه جان‌هایی غریب‌اند که از عقل تهی می‌باشند و در اسارت شیطان و نفس؛ آنان چند صباحی به زندگی ننگین خود دل می‌بندند، می‌میرند و بدنی مسموم را به قیامت می‌برند تا با آتش غضب الهی بسوزد. حال در این شب حزن ‌انگیز به ساحت مقدس مولایمان امام عصر و زمان اباصالح المهدی (عج) با چشمی اشک‌بار ابراز می‌داریم: آجرک الله یابن رسول‌الله، یابن سالار شهیدان، اباعبدالله (ع) آجرک الله یا بقیة الله در عزای جدتان تسلیت ما را بپذیرید و فریاد أین الطالب بدم مقتول بکربلای ما را در همراهی و آمادگی در فدا کردن جانمان در نابودی باطل به دست پُر توانتان از ما بپذیرید تا همواره از خداوند رحمان به دعا بخوانیم:

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه