بسم الله الرّحمن الرّحیم

خطبه‌ی سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج)

۱۶ آبان ۹۸

سلام بر زمان آنگاه که سفره‌ی رحمتش را می‌گسترد تا نیازمندان را از رحمت واسعه‌ی پروردگار اطعام کند.
امروز نهم ربیع‌الاول آغاز ضیافتی ملکوتی است. حضرت آدم (س) به فرزندش می‌نگرد. اینک سنگینی زمان بر شانه‌های مبارکت گویای جانشینی تمام انبیاء و اولیاء در زمان حیاتشان بوده. ای وارث انبیاء تو عصاره‌ی حیات‌بخش عالمی. زمان به فرمانت در مدار خویش به گردش در می‌آید تا شیفتگان جان مطهرت را در مدار حق به گردش درآورد.
پس به خانه‌ی رسول‌اللّه (ص) می‌رویم تا از پیش‌بینی این روز ملکوتی در محضرش مطلع شویم. می‌فرمایند: سلامِ محمد (ص) بر آخرین وصی‌اش آنگاه که ردای امامت را بر قامت ملکوتی‌اش می‌پوشد. امتش قرن‌ها در انتظارش نام زیبایش را در اشک‌ها و لبخندهایشان می‌گنجانند. به دنیا می‌آیند. از دنیا می‌روند. در حسرت دولتش ناله سر می‌دهند تا اراده‌ی پروردگارشان بر این هجران پایان دهد و به حضور امامشان جان‌هایشان از ظلمت انتظار به نور فرج مزین شود.
امروز گویای ضیافتی است که جان منتظران را بار دیگر به انتظاری زیبا مزین می‌کند. یک سال بر امامت آخرین تحفه‌ی آسمانی افزوده می‌شود تا اطاعت‌گران حق را در انتظارشان مدد نماید.
اینک در ضیافت صاحب و اماممان حضرت بقیه‌اللّه (عج) شرکت می‌کنیم تا این روز بزرگ بدون قرینه را به خدمتشان تبریک بگویم. ای صاحب جان‌های منتظر با نگاه ملکوتی‌تان از منتظران دولت حقه‌تان پذیرایی کنید تا شیرینی این لحظات در جانمان جاودانه شود. ما توان درک نعمتمان را نداریم. ای صاحب تمام نعمت‌ها و رحمت‌ها به جان سوخته از فراقمان نظری کنید. ما لایق ضیافت شما نیستیم پس به فرموده‌ی کتاب آسمانی گدایان امشب را دریابید.
ما نیز به همراه تمام انبیاء و اولیاء این روز بزرگ را به محضرتان تبریک عرض نموده، امیدواریم امتی لایق در امامتتان باشیم. گرچه آرزوی دولتتان جانمان را در انتظارش مدد می‌نماید. همچنان فریاد می‌زنیم:

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه