بسم الله الرّحمن الرّحیم

خطبه‌ی سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج)

۷ آذر ۹۶

بار الها حمد و سپاس خاص توست که همان‌گونه‌ای که وعده فرمودی زمین را بدون حجت و راهنما از سر رحمتت باقی نگذاشتی تا بندگانت با توسل به آن راه رستگاری را بیابند گرچه قدر این لطف و کرمت را ندانسته و نمی‌دانند. پروردگارا این قدرناشناسی هم مانع رحمت واسعه‌ی تو نشد چون از سر رحمانیت اراده فرمودی تا آنانی که قابل هدایت هستند خود را از بند شیطان و نفس نجات بخشند مخصوصاً با برگزیدن خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی (ص) و فرزندانش این لطف و عنایت را به کمال رسانیدی و وعده‌ی پیروزی به آنان دادی، همان‌گونه‌ای که در قرآن کریم فرمودی پروردگارتان پیامبر خود را برای هدایت مردم فرستاد با دینی درست و بر حق تا او را بر همه‌ی دین‌ها پیروز گرداند هرچند مشرکان را خوش نیاید و در این روز مبارک پرچم‌دار و رهبر و امامِ این پیروزی را برگزید و از گزند بدخواهان و دشمنان و باطلان برای مؤمنان حفظ فرمود و مؤمنانِ عاشق حق منتظرند تا پروردگارشان امانتشان را همان‌طوری که وعده فرموده به آنان عطا فرماید تا انتظارشان به وصلی شیرین بدل شود و اما انتظار در آیات قرآن کریم زبانی شیوا در بیان واژه‌ی انتظار دارد آن زمان که به خیر اشاره می‌کند و می‌فرماید شما منتظر باشید، ما نیز منتظریم و آن زمان که به شر اشاره می‌کند و عذاب اهل آتش را مثال می‌زند وعده‌ی الهی را متذکر گشته و همگان را به آن انتظار دعوت می‌فرماید. چه بیان پر مغز و زیبایی است از سرور عالمیان حضرت زهرا (س) که در ادامه‌ی آن می‌فرمایند: انتظار آن زمان که صدای حق طنین‌انداز می‌شود و پروردگار عالم گوش جان را می‌شکافد تا تمام پرده‌های عقلت دریده شود و صدایی همچون نوای نرم بارانی در بهار گوش جان‌ها را بنوازد: ای منتظران منم آن وعده‌ی شیرین پروردگار عالم که نامم گوش زمان را شنوا می‌سازد و همگان را به دیدن حکومتی می‌خواند که تختش انوار قرآن کریم است. پس سلام بر آمدنش که حق است و بر منتظرانش که توان جانشان قادر به درک دولتی است که در آن باطل نابود می‌شود و آیه‌ی کریمه‌ی قرآن که می‌فرماید: جاءَ الحق و زهق الباطل بر سینه‌ی زمان جاودانه نقش می‌بندد. او کیست که دقایق حیات در فرمانش در حرکت است، چه کسی به حقیقت آفرینشش آگاه است. به رمز جان با برکتش جز آفریدگارش کسی آگاه نمی‌باشد. او یُحیی و یُمیت را در فرمانش به نمایش می‌گذارد پس جانی منتظر خوانده می‌شود که همواره توان عقلش به غیب قرآن کریم متصل باشد، غیبی که او را به مهمانی با شکوهی دعوت می‌کند و مرتباً می‌فرماید آنچه برایتان باقی گذاشتم برایتان بهتر است.
بله چه وجودی، چه گهری، چه گنجینه‌ای که فراتر از درک و عقل است و جدا و مبرا است از تصوراتی که بافته و پرداخته‌ی ذهن عده‌ای که با قیاس خود، ایشان را مقیاس می‌کنند. وجود مقدس جوهر هستی، عصاره‌ی رسالت و هدایت، معجزه‌ی پروردگار کریم، صاحب همه‌ی دانش‌های ظاهر و پنهان، منجی عالم بشریت و برپا کننده‌ی دولت حق، صاحب عصر و زمان، اباصالح المهدی (عج) را با ساخته‌ی افکار خود معرفی می‌کنند درحالی‌که همه‌ی پیامبران و اولیای الهی نوید ظهور و دولتش را به امت‌های خود داده‌اند. گفتند که ایشان معنا کننده‌ی خلقت و دین و خلیفه است و آرزوی آنانی که دلشان برای حق می‌تپد. به راستی که این ذخیره و گنجینه‌ی بی‌نظیر آفرینش را سرور عالمیان حضرت زهرا (س) مادر گرامی‌شان فقط در شأن و مقام واقعی‌شان درک می‌کنند که فرمودند: صاحب‌الزمان آفرینش قادر است تا به اراده‌ی خویش تمام عوامل هستی را در اختیار گیرد و آن‌چنان بر آنان فرمان براند که جز به اطاعتش گردن خم نکنند، همواره بر قامت ملکوتی‌اش بنگرند و در هدایتش انوار جانشان را بیارایند.
پس با توجه به فرمایشات سرور عالمیان و احادیثی که تا کنون شنیده‌ایم در این روز بزرگ، خداوند حکیم و قادر و رحمان را از آفرینش همچون گهر بی‌همتا و حفظ و مخفی نمودن این گنجینه‌ی خلقت از نامحرمان و انتخاب ایشان به عنوان امام و منجی و ولی‌نعمت و رهبر برایمان و معرفت به وجود مقدسش شاکریم و ابراز می‌داریم: مولا و سرورمان ما را در این روز ضمن ابراز تأثر و غم و اندوه از شهادت پدر بزرگوارتان امام حسن عسکری (ع) اعلام می‌کنیم که خداوند کریم در نیمه‌ی شعبان نعمت وجود مبارکتان را به بشریت عطا فرمود و در نهم ربیع‌الاول همان‌گونه‌ای که از اسم ماهش پیداست در اولین بهار شما گل همیشه بهاری را به‌عنوان امام ما برگزید و نعمتش را به کمال رساند و ما شادی‌مان را که سرشار از عشق و امید به تعجیل فرج و دیدار شماست با فریاد شادی به ساحت مقدستان ابراز می‌داریم:

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه