بسم الله الرّحمن الرّحیم

خطبه‌ی سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج)

۵ اسفند ۱۳۸۸

خداوند را تسبیح می‌گویند هر چه در آسمان‌ها و زمین است. پیروزمند و حکیم است و فرمانروایی آسمان‌ها و زمین از آن اوست. اوست اول و آخر و ظاهر و باطن و بر هر چیز داناست. هر چیز در زمین فرو رود و هر چه از زمین بیرون آید و هر چه از آسمان فرود آید و هر چه به آسمان بالا رود و هر چه از دل‌ها می‌گذرد آگاه است. پاک و منزه است خداوند عرش عظیم. نیست قدرت و نیرویی جز او. زنده‌ای که هرگز نمیرد و در فرمانروایی بی‌همتاست و نیست بازدارنده از قدرتش. گواهی داد خداوند که به‌راستی معبودی جز او نیست و بر این گواهی همه‌ی فرشتگان و دانشمندان و آنانی که به حق و عدل سخن می‌گویند گواهند.
سلام بر پیامبر رحمت پیشوای خیر و برکت، دریای فضیلت، نور هدایت، خاتم پیامبران و سید انبیاء حضرت محمد (ص) و اهل‌بیتش که همه از پاکان و معصومین و مقربین و برپادارندگان نماز، امر کنندگان به معروف و نهی‌کنندگان از منکر بودند. سلام و برکات الهی بر انوارشان باد که به حق آفریده شدند و آنگاه که در قالب جسد آمدند آن را منور به نور توحید نمودند و آنگاه که از آن خارج گشتند به مکانی بازگشتند که وعده‌ی بر حق پروردگار عالم بود.
امروز روز نهم از ماه ربیع‌الاول یک روز پس از شهادت امام بزرگوار امام حسن عسکری (ع) یعنی اولین روز امامت یوسف زهرا حجت خدا، سرور هستی، پرچم‌دار عدالت و هدایت حضرت امام زمان (عج) است.
سلام و درود بر دقایقی که برکت آفرینش را درک کردند. آنگاه که پروردگارشان فرمود: ای قلب زمان تپش خود را آغاز کن. تو در ثانیه‌های خویش به خود افتخار خواهی نمود زیرا نفسی را با خود همراه می‌کنی که تو را بزرگ خواهد شمرد و نامش با نام تو یکی خواهد شد پس به آنچه داری در گنجینه‌ی قلبت افتخار کن.
بله زمان به صاحب و امام خود افتخار خواهد کرد در چنین روزی وعده‌ی خداوند در مورد اراده‌اش مبنی بر ایجاد جامعه‌ی توحیدی که منظور از خلقت آدم بوده را آغاز فرمود. این جامعه بر پایه‌ی توحید و عدالت و حق، پاکی و طهارت نفس، عزت و شأن و مقام واقعی انسان استوار خواهد بود. این امر امکان‌پذیر نیست مگر به دست امام و ولی و حجت خداوند روی زمین. چه زیبا مادر هستی صدیقه‌ی کبری حضرت فاطمه‌ی زهرا (س) در وصف آن فرمودند: بسیاری از آثار شگفت‌انگیز آفرینش هنوز فاش نشده و ذخیره‌های زمین آشکار نگشته است و تمام هستی منتظر است تا آثار مخفی خود را فاش کند و به همراه مأمور الهی، زمین را صفایی مجدد بخشد و دولت ظهور دولت بزرگی خواهد بود که انسان در آن دولت باور خواهد کرد که مقام انسانی چه مقام بزرگی است.
زمان در سرعت پسرم کُند و دارای چرخش قابل رؤیت است ولی در سرعت واقعی که پروردگار کریم به پسرم عطا فرموده تمام زمان‌ها به یک زمان منتهی خواهد شد. چون نامش صاحب‌الزمان است پس افسوس بر حال امتی که می‌توانند با امامت این ودیعه‌ی الهی عمرشان را برکت دهند ولی از این برکت در غفلت هستند نامش را می‌خوانند ولی در چرخش زمانش واقع نمی‌شوند درحالی‌که پروردگار کریم بر آنان منت نهاده و مولایی را بر آنان برگزیده که شب قدر را معنی می‌کند از همراهی او در غفلت هستند و منتظرند تا فرجی در کارش شود درحالی‌که فرج گشایش عقلشان است که نعمت‌های بودن در اعجاز آفرینش را درک نمی‌کنند و مرتباً آمدنش را تقاضا می‌کنند درحالی‌که می‌توانند توفیق داشته باشند یک شب برابر هزار ماه باشد بر آنانی که بتوانند صاحب‌الزمان را درک کنند و امام عصرشان را بشناسند و آیات الهی را در ضمیر وجودشان معنی کنند. پس نعمت امامت را بشناسید تا مانند آنانی نباشید که برگزید‌گان الهی را مانند غاصبان قدرتشان تصور کردند و از داشتن نعمت وجودشان محروم شدند و جزءِ خفتگان عالم به حساب آمدند و پروردگار کریم فرمود: آنان مردگان‌اند درحالی‌که زند‌گان‌اند.
پس در این شب بزرگ و مبارک سلام و درود بی‌شمار خداوند بر حجتش و نماینده‌ی بر خلقش، آشکارکننده‌ی ایمان، تفسیرکننده‌ی قرآن، پاک‌کننده‌ی زمین از ظلم و جور، برپاکننده‌ی عدل و داد، عزیز کننده‌ی مؤمنین و خوارکننده‌ی کافران، بقیة‌الله الاعظم ارواحنا لک الفدا (عج) و ما منتظران و عاشقان حضرتش دست به دعا برمی‌داریم که:
بار الها به حق آن‌که راز نیاز کند با تو و تو را در خشکی و دریا بخواند ما را در شناخت امام عصر (عج) و پیروی از او یاری فرما.
خداوندا به حق آن‌که دوستدار توست و تو نیز دوستدار اویی ما را در اطاعت از دستورات خود و عمل کامل آن با مولایمان همراه و از فیض وجود مبارکش بهره‌مند گردان.
پروردگارا در ظهور دولت حقه‌ی امام عصر (عج) که دنیا را از ظلم و کفر و فساد پاک می‌کند تعجیل فرما.

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه