بسم الله الرّحمن الرّحیم

دل نوشته‌ی نوروز (آخرین جمعه‌ی سال)

۲۶ اسفند ۱۳۹۰

حمد و سپاس تو را سزاست ای پروردگار حکیم و کریم و ای جمیل و لطیف، حمدی که تو خود را شایسته‌ی آن خواندی و فرمودی که در آمدوشد شب و روز و پاییز و زمستان و بهار، برای کسی که در آن تفکر می‌کند عبرتی است.
بار الها ای زنده‌ی ازلی و ابدی، ای زنده کننده‌ی مردگان، پس از مرگ، به زمانِ نواختن سورِ اسرافیلِ طبیعت، نزدیک می‌شویم و درختان و گیاهان به اذن و تدبیرت، دوباره لباس زندگانی و شادابی می‌پوشند پس وای بر احوال درختانی که به جرم خشکی و بی‌باری، آتشی سوزنده نصیبشان خواهد شد.
بار پروردگارا، ای کریم و رحیم، مدد فرما تا در بهارِ قیامت، به دور از آتشِ قهرت که فروزنده‌اش خودمان هستیم زنده و شاداب و پربار در پیشگاه کبریایی‌ات در آغوش پرمهرت حاضر آییم.
پروردگارا دنیا در پلیدی‌ها، در کفر و نفاق و فساد و گناه غوطه‌ور است، ظالمانِ مستکبر، خون ضعیفان می‌نوشند و بر زمین می‌ریزند و برای حفظ چند صباحی قدرت و مال، از هیچ مکر و تزویر و جنایتی روگردان نیستند؛ لشکر باطلین بر علیه حق قیام کرده‌اند و حق را در پشت امیال نفسانی و شیطانی خویش پنهان نموده‌اند و حق‌مداران با خاموشی خود، صبر را برگزیدند پس ای یاور مظلومان و مستضعفان، با ظهور دولت حقه‌ی امام زمان به فریادمان برس.
خداوندا درود و صلوات بر حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی (ص) و بر خاندانش نورانی‌اش فرست که در این روزهای پایانی سال درد دلمان را خدمت آخرینشان مولایمان اباصالح المهدی (عج) عرضه می‌داریم و از هجرانشان فریاد ناله سر می‌دهیم و می‌گوییم: ای آقای ما، زیباترین گل هستی، یوسف همیشه بهاری زهرا، گل نرگس، ای گل زیبای محمدی که هر صبح، نسیم، با بوی عطرت، زمین را حیاتی دوباره می‌بخشد؛ تمام هستیم به فدای مهربانی‌ات که به زلالی شبنم گلبرگ بنفشه‌ی بهاریست؛ مولای ما، یک سال دیگر را در فراق وجود مقدست گذراندیم، شرمنده‌ایم که در ایام این سال بارها با گناه و غفلت، قلب پر مهر و نازنینتان را آزردیم ولی شما با دنیایی از بزرگواری و مهربانی و گذشت لحظه‌ای از ما روگردان نشدید و دلسوزانه در راه هدایت ما کوشیدید. ای سرور ما، سال‌های انتظار بر جگرمان زخم می‌زند ولی گرمای محبتتان را با خواندن دعای ندبه در خانه‌ی مقدستان در وجودمان احساس می‌کنیم و این تسکینی است بر درد فراق.
از وجود مقدستان عاجزانه تقاضا داریم که در سال آینده ما را از لطف و محبت بی‌منتهایتان و خطابه‌های زیبا محروم نفرمایید تا سال‌های انتظار، برایمان شیرینی وصال را نوید دهد.
در واپسین روزهای سال همه با هم دعا می‌کنیم که:
بار الها ما به خاطر خطاها و گناهانی که در سال گذشته مرتکب شده‌ایم توبه می‌کنیم پس خداوندا به کرمت از جرائم اعمال ما درگذر.
بار الها هر سال بیشتر از سال قبل دنیا در ظلم و کفر و فساد و گناه فرو می‌رود پس در ظهور دولت حقه‌ی امام عصر (عج) تعجیل بفرما.
بار الها عیدی‌مان را رضایت خود و امام و ولی نعمتمان قرار بده.
بار خدایا حال هجران ما را به ظهورش به احسن حال مبدل بفرما.
حال ضمن عرض تبریک سال نو و آرزوی سلامتی برای شما عزیزان دعای تحویل سال را همه با هم پنج مرتبه به نیت پنج تن قرائت می‌کنیم.

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه