بسم الله الرّحمن الرّحیم

دل نوشته‌ی عید غدیر

۱۳ آذر ۱۳۸۸

یا علی مولا یا امیرالمؤمنین از اون وقتی‌که خودمو شناختم دیدم که پدر و مادر و اطرافیانم هر وقت می‌خواستن کار مهم یا بزرگی رو انجام بدن یا مشکلی رو حل کنن بعد از نام خداوند متعال ذکر مبارک یا علی رو می‌گفتن. این‌طوری بود که من هم این ذکر رو یاد گرفتم و گفتم و از گفتنش احساس لذت و از شیعه بودن افتخار خاصی می‌کردم ولی بعد از خواندن چند خطبه از نهج‌البلاغه و روایاتی از زندگی شما سؤالاتی برام پیش اومد که چطور میشه ذکر یا علی که در خیبر رو می‌کند تا نور ایمان خداوندی و توکل و یقین به درون قلعه خیبر راه پیدا کنه، ذکر یا علیِ من در قلبم رو باز نمی‌کنه تا نور خداوندی و ایمانِ راستین داخلش بشه؟ چرا توکل و یقین از زبونم به قلبم راه پیدا نمی‌کنه؟ و چرا ذکر یا علی که شیعیان واقعی زمان شما می‌گفتن و چون کوهی قله آن‌ها مرتفع‌تر و دامنه‌هایشان محکم‌تر می‌شد ذکر یا علیِ من پاهام رو در راه حق و حقیقت‌طلبی و عدالت‌خواهی و دفاع از دین و قرآن استوار نمی‌کنه؟ چرا با اولین ناملایمات و سختی‌های زندگی زانوهام لرزیده و سست شده می‌شینم؟ چرا ذکر یا علی من اثری این‌جوری داره؟ چرا؟ تا این‌که فرمایشات شما رو شنیدم و جواب سؤالام رو گرفتم، شما فرموده بودید: بیعت با صدا مانند نوایی در باد است و هیچ اثر دیگری ندارد، ظلم در نام من محو و نابود می‌شود و ظالم با نام من دچار عطش قیامت خواهد شد.
پس منی که با سستی و کوتاهی در اجرای دستورات الهی به بهانه‌ی فشار زندگی، بعضی از این دستورات رو نادیده گرفته یا به نفع خودم تغیر میدم که در این صورت در وهله‌ی اول به خودم ظلم کرده و به همون دلیل برای رفاه و کسب مال بیشتر برای خود و خانواده‌ام از هیچ ظلمی به مردم کوتاهی نکرده و پس از انجام گناه نه تنها از ترس خدا لب و دهانم خشک نشده بلکه احساس رضایت هم می‌کنم خطبه و روایت‌های زندگی شما رو شنیده و تحسین می‌کنم ولی سعی در سرمشق قرار دادن آن‌ها که عین فرموده‌ی قرآن و در نهایت مطابقت با دستورات الهی است نمی‌کنم.
پس ذکر یا علی من نه تنها درِ خیبر قلب خودم و دیگران رو باز نمی‌کنه بلکه بادهای نفسانی ِوجودم این ذکرها رو میبره. متأسفم از اینکه من این‌قدر از خودم غافلم.
ولی مولای من حال که با فرمایشات شما به این مهم پی بردم سعی می‌کنم تا عید غدیر امسال خودم رو اصلاح کنم و آماده باشم تا در این روز نه تنها با دست همت بلکه با تمام وجود با شما بیعت کنم بیعتی که در آن عمل باشد نه شعار، حق باشد نه باطل، گذشت باشد نه ظلم، ایمان باشد نه کفر، تقوا باشد نه فساد، آخرت باشد نه دنیا، راه شما باشد نه راه شیطان و نفس و در نهایت رضایت خدا و پیامبر و ولی باشد نه غیر. از شما تقاضا دارم منو در این راه کمک و یاری فرمایید.

لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه