بسم الله الرّحمن الرّحیم

هفته‌ی هشتم (ادامه‌ی درمان)

۳ فروردین ۱۳۹۰

18 ربیع الثانی 1432 (هفته‌ی سوم ماه ربیع الثانی)

به نام پروردگاری که بی‌همتاست و در آنچه آفریده است تدبیری جز اراده‌ی خلقتش وجود ندارد پس مِهر بی‌کرانش را به سوی بندگانش فرستاد تا بازوی حق را مدد دهد و باطل، کف روی آب باشد که متزلزل و نابود شدنی است.
می‌خواهیم پاسخ سؤالات گروه سنی ۲۵ تا ۴۰ سال را بدهیم.
در بحثِ گذشته، برای این گروه سنی جنسیت را بی‌اهمیت توصیف کردیم و گفتیم زندگی شما آمیخته به خصوصیات یکدیگر است پس شخصیتی که بتواند در باغِ وجودش دانه‌ای بکارد و آن دانه را به باغبان امینی بسپارد، موفق می‌شود باغی را با درختانی سالم و بدون آفت و آراسته به انواع گیاهان زینتی که بیننده‌اش از دیدن آن به وجد بیاید داشته باشد و آن باغبان صبر و امید است که نیازِ وجودی است و مانند اکسیژن، بقای حیات است. دورانی که پایه‌گذار یک ساختمان محکم است و اگر زندگی ادامه پیدا کند و عمر سایبان آن باشد، تجدید خاطره‌های گذشته رنج آور نمی‌شود بلکه شکر گذار نعمتی می‌شود که نامش صبر است. شاید سؤال کنید چگونه بر همسری که هیچ‌گونه نقطه‌ی مثبتی ندارد می‌توان صبر نمود؟ یا بر تنهایی غلبه کرد و همچنان به یک زندگی دلخواه ادامه داد؟ کدام روش بهتر است؟ مسلماً سر پر شور بهتر است که بتواند خودش را در میدانِ انسانیتش محک بزند و مانند گیاهِ بی‌حاصل نباشد که فقط رنگ و بویی فریب دهنده دارد. شاگردان این گروه سنی توجه داشته باشند مبنای خواسته‌های سایت، در وجودتان نهفته است پس جعبه‌های فکرتان را باز کنید و مسلم بدانید که دانه‌ی جانتان در معرض اجل است پس رؤیاهای بدون فردا فقط بیدار شدنِ ظاهری را به دنبال دارد، اگر به دنبال خوابی عمیق هستید که تعبیرش ساعتی انسان را به وجد می‌آورد، چشم‌هایتان را ببندید و بخوابید و خیالتان از زمان آسوده باشد، به موقع بیدار می‌شوید، زنگ وجدان نمی‌گذارد زیاد بخوابید پس می‌خواهیم با شما باشیم.
اگر بتوانید آنچه را که سؤال می‌کنیم پاسخ بدهید، دانه‌ی وجودتان را از گردبادهای زمان حفظ می‌کنیم پس پاسخ بدهید: چقدر صبر دارید؟ اگر با صداقت پاسخ دادید، بحث را دنبال می‌کنیم و اگر نتوانید، زمانِ فهم را متوقف می‌کنیم تا رشد فکرتان به کلاس درستان برسد.
حالا به سؤال ۱۵ تا ۲۰ سال دختران پاسخ می‌دهیم.
به جای بهتر شدن تب کردید. چرا مراقب دما نبودید؟ فشارهایِ درونی، دمای جانتان را متغیر کرده و فکرهای آشفته نمی‌گذارد سلامتیِ جانتان برگردد. نیاز به مشاور برای کنترل لازم است پس آماده هستیم با مشکلات درونی با ما صحبت کنید تا بتوانیم پاسخ مناسب را برایتان بفرستیم.
و پسران این گروه سنی.
کمی با بی‌حوصلگی به خواسته‌ها پاسخ می‌دهید و این سرچشمه از عجول بودنتان دارد، در تمام کارها عجله می‌کنید تا زمان را به دلخواه تنظیم کنید و این ضربه‌ی سختی به شخصیت وجودی‌تان وارد می‌کند. داشتن یک همراه آگاه ثروتی است که انسان به داشتن آن مباهات می‌کند پس مشورت را آیینه‌ی جانتان کنید. در تک رَوی، ضربه‌های مهلکی است که جبرانش عمر را هدر می‌دهد پس با نشانه‌ها حرکت کنید تا همواره چراغی باشید که نیازش سوخت نیست بلکه نور است و نور باعث رشد است، رشدی که تحسین بیننده را برانگیزد. منتظر مشورت‌های شما هستیم. مشورتی که سازنده است نه مخرب.
و گروه سنی 40 سال
ما شما را همان‌گونه که وعده دادیم در مطب پذیرفته‌ایم و هر هفته خوردن دارو را کنترل می‌کنیم. بسیاری از شما به خوردن خودسرانه‌ی دارو عادت کرده‌اید و تجربه‌ی عمرتان را مقدم می‌شمارید. اگر به جای توصیه‌ی پزشک به سراغ تجربه بروید نمی‌توانید نتیجه‌ی مطلوب را در بهبودی بیماری کسب کنید پس به علمی که بیماری‌ها را می‌شناسد احترام بگذارید و آنچه را با صرف وقت برایتان تجویز شده را در ساعت خودش مصرف کنید تا بهبودیِ زخم‌های کهنه، نتیجه‌ی خوبی داشته باشد. ما بیماران مطیعِ امر را، به خوردن داروی اطاعت دعوت می‌کنیم تا وقتِ باقیمانده را در راه نجات بکوشند.
به امید عمری که حاصلش چراغی باشد فروزان بحث را خاتمه می‌دهیم. منتظر پاسخ‌هایتان هستیم.

پروردگار عالم حافظ ایمانتان باشد

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه