بسم الله الرّحمن الرّحیم

(محرم ۸۶)

امام عصر در مورد عملکرد مردم در محرم می فرمایند:

جدم امام حسین سلام الله علیه می‌فرمایند: من با فدای بهترین یاران و عزیزان پیامبر صلی‌الله علیه و آلِ با فساد جنگیدم، حال چه طور با دستی که تا دیشب در شراب و قمار و زنا غرق بوده و امروز بالا می‌رود و بر سینه‌ی خود می‌کوبد بیعت کنم؟ چه طور با چشمی که تا دیروز اشک بیچارگان جامعه را ریخته و امروز بر من اشک می‌ریزد بیعت کنم؟ (بر سینه کوبیدن به معنای بیعت با امام می‌باشد.)
چه طور غذایی را که با پول حرام و نا حق درست شده و بوی بد آن فضا را آزار می‌دهد و به اسم من در اجاق‌های آتش است را قبول کنم؟ من چطور با کرکس‌هایی که به بهانه‌ی عزاداری از اجساد بهترین بندگان خداوند تغذیه می‌کنند بیعت کنم؟ (منظور مداحانی که برای اهداف نفسانی خود، با گرفتن دستمزد و مجلس گرمی به فریب مردم می‌پردازند و با خواندن نوحه‌های دروغ، شأن اهل بیت سلام الله علیه را زیر سؤال می‌برند.)
نه این طور نیست، من زاده‌ی حق هستم و با حق بیعت می‌کنم و هزار افسوس که من در عاشورا بسیار کم عزاداری می‌بینم و بقیه بر سینه‌ی همچون سنگ خود (سنگی و سفتی سینه در اثر گناه ایجاد می‌شود) می‌کوبند و صدای شیطان را نمی‌شنوند که اگر فردای عاشورا در زندگی آن‌ها نظر کنی بس کفر افزون‌تر از دیروز است. (امام حسین سلام الله علیه امام حق هستند به همین دلیل عزاداری برای ایشان راه و هدف ایشان را مشخص می‌کند و نور هدایت و عشق را در دل‌ها منور می‌کند و اگر دلی بر اثر گناه سنگ شده باشد این فرصت را برای بیرون کردن شیطان که باطل است و جایگزینی عشق و ایمان را در دل از دست می‌دهد و بعد از عاشورا بیش از پیش در گرداب نفس خود فرو می‌رود؛ و آخر این مسیر نابودی است چرا که خداوند کریم فرموده‌اند که باطل چون کف روی آب و نابود شدنی است.)
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برای بیان هدف امام حسین و سایر امامان و ائمه اطهار سلام الله علیه می‌فرمایند:
اگر تمام عزیزان من فقط برای نشان دادن ارزشِ عمر، از دست رفتند، شما با ارزش دادن به عمرتان رسالت آن‌ها را احیا کنید و تلاش عمرتان را در رسیدن به اهداف انسان بودنتان صرف کنید و هر لحظه آن را طلب کنید که رستگاری و رسیدن به نعمت‌های وعده داده شده در گذاشتن تاج خلیفه بودن بر سرتان است و هرگز از رحمت و لطف خداوند نا امید نشوید که نا امیدی کلید در خانه‌ی شیطان است. (خانم رسیدن به مقام خلیفگی را هدف انسان بودن مطرح می‌کنند. آیه آخر سوره‌ی مبارکه‌ی انعام هم اشاره به این مطلب دارد.)

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه