بسم الله الرّحمن الرّحیم

دل نوشته‌ی دعای ندبه

۷ دی ۹۷

فَاغِث یا غیاثَ المُستَغیثین، خدایا، ای فریادرس درماندگان برس به فریاد اللهم عجل لولیک الفرج مان، تویی برطرف کننده‌ی غم‌ها و گرفتاری‌ها و بلاها؛ این منم بنده‌ی سراپا تقصیر و خطاکار ولی عاشق و دل‌سوخته از هجران تو، ولی تو همانی که غم و اندوه فراقش توانش را برده و از آن به درگاه کریمت پناه آورده پس برسان بر او مولایش را، سرور و آقایش را که دیگر سخت شده بر او فراقش، ندیدن روی ماهش.
هر جمعه به ندبه نشسته به سوز و آه و ناله، دیدار و فرجش را به تمنا از تو می‌خواهد چون فتنه و نفاق و کفر و فساد زمانه دلش را به درد آورده پس ای فریادرس بیچارگان نعمت و رحمت و گهر گرانباری را که از گزند بدخواهان، کوردلان، ظالمان و فتنه گران حفظ فرمودی را در ظهورش تعجیل بفرما و ما را برای آن لحظه زنده بدار تا مرهمی باشد بر قلب سوخته از هجرانش؛ همان لحظه‌ی با شکوهی که سرور عالمیان کوثر بی‌همتایت آن را به زیبایی توصیف فرمودند که:
سلام بر دوران‌ها آنگاه که امانت‌دار خویش را از قالب انتظار بخواند. ندایی جان عالم را بنوازد. ای منتظران، سال‌های تاریکی به پایان رسید. نور حق جلوه‌گر شد. ناله‌ی زمان متوقف گردید. نامی زمان‌ها و دوران‌ها را به اجتماع خویش فراخواند. اینک به کنارم بیایید تا خلیفه برایتان آشکار گردد. فرمانش آفرینش را به لرزه درآورد. ساعت‌ها به خدمتش درآیند و شب و روز معنای خویش را در اطاعتش بگذرانند. او کیست که آتش دیدارش اشک‌ها را از دیده‌ها روان سازد؟ و قلب‌ها را در سینه‌ها به طپش درآورد؟ تا آیات قرآن کریم از نوشته به نور اصلی خویش بازگردد.
بله چه زیبا فرمودند، او کیست که یاد و خیالش آتش به جان‌ها می‌زند و اشک‌ها را جاری می‌کند پس دیدار این گهر نایاب الهی چگونه خواهد بود. ایستادن و اشک ریختن و نگاه و تبسم حیات بخشش را دیدن و یا زانو زدن و صورت بر قدم‌های قدسی‌اش گذاشتن، کدام یک می‌تواند التیام دل‌سوخته از هجرانش باشد.
هر چه هست اگر روح و جان از کالبدمان بیرون شود سزاوار است چون بزرگی وجود گهربار و مقدسش از تصورها و افکار و اندیشه‌ها فراتر است. بدا به حال آنانی که او را نشناخته و تکذیبش کرده و می‌کنند و او و ظهورش را اوهام و خیال می‌دانند ولی مؤمنان و دل‌باختگان حضرتش بدانید که وعده‌ی خدا حق است و خلف وعده نمی‌کند همان‌گونه‌ای که در قرآن کریم فرموده: هر چه به شما وعده داده‌اند خواهد آمد و شما را راه گریزی نیست، هم‌چنین به مؤمنان فرموده: برای آن‌ها در نزد پروردگارشان خانه‌ی آرامش است و به پاداش کارهایی که می‌کنند خدا دوستدار آن‌هاست.
پس خداوند دوستدار کسانی است که به حق عمل کرده و صبر پیشه می‌کنند و با عمل به دستورات خداوند منتظر ظهورند تا به دست و جامش از حوض جدش که لبریز از عشق الهی و نجات و رستگاریست که خوش و گوارا است سیراب شوند.
إن‌شا اللّه.

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه