بسم الله الرّحمن الرّحیم

خطبه‌ی حقیقت فاطمیه

۵ بهمن ۹۷

« بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي وَ نَفْسِي لَكَ الْوِقَاءُ وَ الْحِمَى. »
مولای من، آقا جان، جانم و هستی‌ام به فدایتان. به فدای قلب نازک‌تر از برگ گل و زلال‌تر از آب چشمه‌ساران که در این ایام غصه‌دار و سوگوار کوثر و نعمت و رحمت بی‌همتای پروردگار یعنی مادر گرامی‌تان حضرت زهرا (س) است. همانی که پاره تن پیامبر و شما بود و هست. گهری که میراث هدایت پیامبران بود و در دامن وحی پرورش یافت تا در وجودش آیات معجزه را به تماشای زمان خویش و آیندگانی که خواهند آمد تا رحمت را بشناسند بگذارد ولی افسوس مردم زمانه‌اش در حیله و نیرنگ شیطان حقیقت را نیافتند پس در تاریکی و جهل به دنبال فرمانروایی به راه افتادند که فریادش در زمان‌ها به‌عنوان شقی‌ترین نسل باقی ماند. لعنت الله علی قوم الظالمین.
این روزها مدینه در گلوی خویش بغضی را پنهان می‌کند و غمی که هرگز پایان نیافت چون حضرت زهرا (س) به زمان محدود نمی‌شود او کوثری است که هرگز چشمه‌ی علمش تهی نمی‌گردد. صدای پیامبر در فضا شنیده می‌شود که ای امتم فاطمه کوثر یکتای الهی و پاره‌ی تن من، هدیه‌ی پروردگار کریم بر اهل زمین است قدرش را بدانید. واحیرتا مدعیان امتش پس از رحلت پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) کمر همت به آزار و اذیت ایشان بستند. در مدت زمان کوتاهی گل همیشه بهار وجود نازنینش را پر پر کردند، (لعنت الله علی قوم الظالمین.) و نگذاشتند شأن و مقام و علم و معرفتش بر بشریت فاش شود و همه را در آتش حسرتش باقی گذاردند.
مولای ما، مادر گرامی‌تان طبق فرموده‌ی پدر گرامی‌شان ام‌ابیها بودند. مادر پیامبران از اولین تا آخرین. پس ما را در شناخت شأن و مقام والا و حقیقی ایشان یاری فرمایید که فقط شما بر آن آگاهید همان‌گونه‌ای که ایشان فقط از وجود گهربار و معجزه‌ی بی‌همتای الهی هم چون شما آگاه هستند که در وصف آن چنین فرمودند:
سلام بر زمان آنگاه که در حلقه‌ی حق جان خویش را از باطل تهی نموده و اعلام می‌دارد: ای یاوران حق بر جان سوخته از انتظار بنگرید که چگونه پوسته‌ی خویش را مانند شبی ظلمانی از جانش جدا نمود تا انوار صبحی مبارک بر آن بدمد تا در آن انوار حق به تماشای جمالی بنشیند که او را می‌خواند یا صاحب‌الزمان بر ساعتم ترحم فرما, من در ندایی که منتظران مرا به یاری می‌خوانند تو را می‌جویم تا با نام مبارکت بار دیگر زنده شوم آنگاه یحیی و یمیت را به نمایش گذارم و جانم به سخن درآید و با زمزمه‌ای شیرین اعلام دارد: ای یاوران حق اینک گنجینه‌ام آشکار شد. جمال عشق نمایان گردید و آنچه پنهان می‌داشتم بر صفحه زمان آمد. شکر بر رحمتی که نامش آفرینش است.
بله چه زیبا فرمودند که زمان پوسته‌ی خویش را از جانش جدا کرده تا گنجینه‌اش که شمایید با جمال عشق ظهور کنید و یاوران و منتظران با نام مبارکتان یحیی و یمیت را احساس کنند پس ای یادگار و یوسف زهرا به ما شیفتگان و عاشقانتان نظری کنید که جمعه‌ها با بی‌تابی برای آن لحظه ندبه می‌کنیم. ما را در این حزن و اندوه شهادت مادر گرامی‌تان یاری فرمایید و دست ضعیفمان را با دست قدرتمند جانشین بر حق پیامبر در این تاریکی که فرقی با جاهلیت ندارد یاری‌مان کنید که به کنار باطل نرویم و همواره نام با جلالتان را برای نجات از اوهامات جانمان به مدد بخوانیم:

اللهم عجل لولیک الفرج

دانلود خطبه